به دنبال تشکیل «اتاق‌ مشترک ایران و عربستان» هستیم

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به استقبال بخش خصوصی از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان، گفت: به زودی با پیگیری اتاق ایران، اتاق بازرگانی مشترک ایران و عربستان تشکیل خواهد شد. 

کیوان کاشفی در جلسه امروز(۲۸ اسفند) شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان به عنوان اصلی‌ترین مسئله سیاسی و اقتصادی کشور طی یک ماه اخیر یاد کرد و افزود: بخش خصوصی از این تعامل سازنده و مثبت بسیار استقبال می‌کند.

وی این تصمیم سیاسی که نتایج آن بر اقتصاد کشور بسیار مثبت بوده را ساز و کاری مفید دانست و ابراز امیدواری کرد این تعاملات مثبت با کشورهای مختلف ادامه یابد.

رییس اتاق کرمانشاه برگشت آرامش به بازارهای مالی از جمله ارز و طلا و ثبات در این بازارها را دستاورد مثبت عادی‌سازی روابط ایران و عربستان دانست و خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد تصمیمات درست سیاسی تا چه اندازه می‌تواند بر اقتصاد کشور اثر بگذارد.

کاشفی از ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ و مهم منطقه یاد کرد و گفت: همکاری سیاسی و اقتصادی دو کشور زمینه‌ساز ثبات در منطقه است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز از هم اکنون اقدامات لازم را برای تعاملات اقتصادی با عربستان آغاز کرده، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم از سوی اتاق ایران برای تعامل اقتصادی با عربستان و اتاق بازرگانی این کشور آغاز شده است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشورهای منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به زودی اتاق بازرگانی مشترک دو کشور راه‌اندازی شده که گامی مفید برای پیش‌برد اهداف اقتصادی ایران و عربستان خواهد بود.

کاشفی تصریح کرد: همچنین برنامه داریم بلافاصله بعد از بازگشایی سفارتخانه‌ها و مستقر شدن سفیران دو کشور، تبادلات هیات‌های تجاری را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه عربستان اقتصاد بزرگی است که تاکنون آنطور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده، یادآور شد: سال ۱۳۹۱ که اوج تعاملات را با عربستان داشتیم، تراز تجاری دو کشور تنها ۲۰۰ میلیون دلار بود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران از ظرفیت تراز تجاری ۳۰۰ میلیارد دلاری عربستان یاد کرد که می‌تواند طی سال‌های آتی بازار حداقل دو، تا سه میلیارد دلاری را پیش روی ایران قرار دهد.

به گفته کاشفی، دو کشور در زمینه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، دانش‌بنیان و … زمینه همکاری فراوانی دارند و باید از ظرفیت بازار عربستان در سال‌های آینده به خوبی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری شفقنا
کد خبر 468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha