انعقاد تفاهم نامه قرآنی بین آستان مقدس رضوی و حسینی(ع)

در راستای توسعه فعالیت‌های مشترک قرآنی و دینی و در دهه کرامت، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین آستان قدس رضوی و آستان مقدس حسینی(ع) به امضاء رسید.

به گزارش عتبه نیوز، در این تفاهم نامه طرفین، نسبت به تنظیم و برگزاری برنامه‌های مشترک قرآنی در مناسبت های دینی با مشارکت قاریان و حافظان ایرانی و عراقی متعهد شدند.
برپایی غرفه کتب از سوی موسسات قرآنی آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های قرآنی کشور عراق و بلعکس از جمله  تعهدات این دو عتبه مقدسه ذیل تفاهم‌نامه مذکور است.
همکاری مشترک در زمینه پژوهشی، تحقیقاتی و نسخ خطی قرآن کریم، پیوستن به پویش روزجهانی قرآن کریم، تبادل تجربه و بهره‌گیری از تجربیات موفق در حوزه علوم قرآنی و ... از دیگر تعهدات آستان مقدس حسینی و آستان مقدس رضوی ذیل این تفاهنامه به شمار می‌رود.
ارسال دعوت‌نامه‌های دوجانبه از سوی مسئولان آستان مقدس رضوی و حسینی(ع) جهت حضور هیئات‌های اعزامی برای شرکت در جشن ولادت امام رضا(ع) و امام حسین(ع)، برپایی برنامه‌های دوجانبه کرسی التلاوت،  سازماندهی موکب‌ها و ایستگاه‌های قرآنی در ایام اربعین حسینی(ع) از آخرین تعهدات این دو مجموعه فرهنگی و مذهبی در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 1152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha