اهدای پرچم گنبد امام رضا(ع) به عاشقان حضرت در مرو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از اهدای پرچم گنبد منور رضوی به محبان و دلدادگان حضرت در مرو خبر داد.

به گزارش عتبه نیوز سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از اهدای پرچم گنبد منور رضوی به محبان و دلدادگان حضرت در مرو خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: جشنواره باشکوه امام رضا(ع) به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان، سرکنسولگری کشورمان در مرو و آستان قدس رضوی و با همکاری شایسته دولت و مسؤلان کشور ترکمنستان به ویژه وزارت امور خارجه، شهرداری بایرامعلی و دیگر عوامل مرتبط در قدمگاه آن حضرت در مرو قدیم در جنوب ترکمنستان برگزار شد.

اهدای پرچم گنبد امام رضا(ع) به عاشقان حضرت در مرو

غلام‌عباس ارباب خالص تصریح کرد: در این مراسم هیأتی از ایران، مقامات و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، دیپلماتیک ایران و ترکمنستان و بیش از یک هزار نفر از شیفتگان اهل بیت(ع) حضور داشتند و میهمان ویژه این مراسم، حجت‌الاسلام قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: امسال نیز در ایام ماه ذی‌القعده جمع زیادی از علاقه‌مندان به آن امام از اقصی نقاط منطقه استان مرو و دیگر نقاط ترکمنستان به این مکان آمدند تا ارادت خود را به آن حضرت نشان دهند و خوشحالیم که بار دیگر شمیم صحن و سرای حرم رضوی در محل اقامتگاه ثامن‌‏الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پیچید و دل‌ها همه بیقرار و روانه مشهد مقدس شد.

اهدای پرچم گنبد امام رضا(ع) به عاشقان حضرت در مرو

سفیر کشورمان در ترکمنستان افزود: توجه امام رضا(ع) به مرو سبب شده است تا مردم این سرزمین نیز نسبت به این امام بزرگوار ارادت خاصی داشته باشند و امام رضا(ع) در میان مردم به عنوان «قیزیل امام» یعنی امام طلایی (منظور گنبد طلایی حرم مطهر) از احترام خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: از دیر باز مردم ترکمنستان علاقه وافری به امام رضا(ع) داشته‌اند و پس از کسب استقلال ترکمنستان، دولت و مردم این کشور با شور و احساس بالاتری برای امام هشتم(ع) اظهار ارادت کرده و هر ساله در ایام ولادت با سعادت آن امام همام برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

سفیرفوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: معاون محترم بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، پرچم اهدایی گنبد منور رضوی که از سوی آستان قدس رضوی به مردم مرو اهدا شده بود را در این مراسم رونمایی و تقدیم دلداگان حضرت در سرزمین ترکمنستان کردند.

اهدای پرچم گنبد امام رضا(ع) به عاشقان حضرت در مرو

اهدای پرچم گنبد امام رضا(ع) به عاشقان حضرت در مرو

منبع: خبرگزاری فارس
کد خبر 1301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha