عزاداری زائران حرم رضوی در شام رحلت عمه سادات

مراسم شام رحلت عمه سادات حضرت زینب کبری(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در شب رحلت ام المصائب حضرت زینب کبری(س) ویژه برنامه سوگواری و عزاداری در این آستان مقدس برگزار شد. 
در این مراسم که امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و عزاداری به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت زینب(س) پرداختند و سیدرضا یعقوبی آل نیز اشعار خود را در رثای این بانوی بزرگ قرائت کرد.
آیت الله سید احمد خاتمی؛ عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم به تبیین سیره امیرالمومنین(ع) در برخورد با دشمنان و مخالفان پرداخت و عنوان کرد: برخورد آن حضرت با فریب خوردگان و مخالفانی که معاند نبودند و در اثر تبلیغات دشمن در زمره مخالفان قرار گرفته بودند، برخوردی از سر مهر و مهربانانه بود. 
وی افزود: امام علی(ع) سعی می‌کرد با نصیحت این افراد را به صراط مستقیم هدایت کند و هدایت حتی یک نفر هم برای ایشان بسیار با اهمیت بود. اما برخورد ایشان با سران فتنه و مخالفان معاند مانند معاویه برخوردی قاطعانه بود و با قاطعیت با آنها جنگید.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در حکومت اسلامی و حکومت دینی جایی برای رافت و اغماض با دشمنان دین اسلام وجود ندارد چرا که دشمنان دین از کوچک‌ترین غفلت مسلمانان نیز برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha