تامین گوشت مهمانسرای حضرت رضا(ع) توسط واحدهای دامپروری شرکت کشاورزی رضوی

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی از تامین گوشت مهمانسرای حضرت رضا(ع) توسط واحدهای دامپروری این مجموعه خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی، از با کیفیت‌ترین دام‌های سبک پرواری در دامپروری‌های رضوی برای اطعام در مهمانسرا استفاده می‌شود.

محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: در شرکت کشاورزی رضوی طی ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۱۸۰۰ دام سبک با وزن ۸۸ هزار کیلوگرم کشتار و گوشت استحصالی از آن به مهمانسرای حرم مطهر رضوی ارسال شده است.
او ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد ۱۱۳۳ راس دام سبک با متوسط وزن ۶۴ کیلوگرم کشتار شد که گوشت استحصالی در اختیار مهمانسرای حضرت رضا(ع) قرار گرفت.
سرپرست شرکت کشاورزی رضوی با بیان این‌که در کشتارگاه این شرکت روزانه به طور میانگین حدود ۲۰۰ راس دام سبک کشتار می‌شود، افزود: گوشت تولیدی توسط نماینده دامپزشکی که به عنوان مسئول فنی و بهداشتی در کشتارگاه حضور دارد، به صورت روزانه بازدید می‌شود و گوشت از لحاظ کیفیت، بهداشت و سلامت مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد.
او ادامه داد: حتی سالن کشتارگاه به همراه تمام تجهیزات مورد استفاده، با مواد بهداشتی و آب گرم به صورت کامل شسته و ضدعفونی می‌شود.
قناد طوسی درباره ویژگی دام‌هایی که برای کشتار می‌روند، خاطرنشان کرد: بره‌های نر ارسالی به مهمانسرای حضرت رضا(ع) باید سالم و دارای وزنی مناسب حدود ۵۰ الی ۶۵ کیلوگرم برای عرضه باشند.
او ادامه داد: این دام‌ها همچنین باید سالم و عاری از هر نوع بیماری بوده و دوره واکسیناسیون آن‌ها به اتمام رسیده باشد.

کد خبر 2490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha