انتشار آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  به 11 زبان زنده دنیا

آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به 11 زبان زنده دنیا منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش عتبه نیوز؛ این آثار به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، تاجیکی، عربی، هوسایی، روسی، اردو، آذری، آلمانی و بنگالی با موضوعات آداب زیارت، امام رضا (ع)، حدیث سلسله الذهب، فرهنگ زیارت، زائر و... ترجمه و در اختیار جامعه هدف قرار داده است.

خاندان پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) همواره الگوی علمی پیروان خود بوده و با رفتار خود راه درست را به اهل ایمان نشان داده‌اند، در همین راستا کتاب «سفر با خورشید» به سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) پرداخته و خواننده را با شیوه زندگانی خاندان پیامبر (ص) آشنا می‌سازد.

کتاب حاضر که توسط محمد تقی فعالی به نگارش درآمده است، به زبان هوسایی یکی از زبانهای آفریقایی-آسیایی ترجمه شده و در اختیار علاقمندان، محققان و دانش‌پژوهان قرار گرفته است.

کتابهایی با عناوین «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان»، «حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امام رأفت و معرفت»، «واژه‌نامه و حرم مطهر امام رضا(ع)» نیز از جمله آثاری است که به زبان انگلیسی با محوریت سیره رضوی منتشر شده است.

«المعارف الرافعه فی شرح الزیاره الجامعه»، «فیض الحرمین فی شرح منظومه الثقلین»، «روض الجنان و روح الجنان»، «عجائب البلدان» و.. نیز از جمله عناوین آثاری است که به زبان عربی منتشر شده و به بازار نشر عرضه شده است.

کتاب فضیلت زیارت رضوی نیز به دو زبان اردو و آذری ترجمه شده و «آرامگاه های خاندان پاک پیامبر(ص)»، «آینه الفت» و... به زبان اردو به چاپ رسیده است.

کد خبر 2656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha