حضور پر رنگ آستان قدس رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت و مجموعه تخصصی پژوهش، فناور و دانش بنیان عصر پنجشنبه ۹ آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد که آستان قدس رضوی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

به گزارش عتبه نیوز، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با هشت مجموعه و موسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی حضور فعال دارد. 
سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با مجموعه های ذیل خود شامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مرکز قرآن آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه السلام، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)، بنیاد فرهنگی رضوی و موسسه جوانان آستان قدس رضوی تازه‌ترین دستاوردها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه خود را در معرض دید علاقه مندان به ویژه در حوزه‌های علوم اسلامی قرار داده است.
 

حضور پر رنگ آستان قدس رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری


از مصحف مشهد رضوی تا فناوری های دانشجویی
این خبر حاکی است، موسسات و مجموعه های ذیل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با ارائه دستاوردهای پژوهشی و تازه ترین فعالیت‌های های علمی خود در نمایشگاه حضور یافته اند؛ سازمان کتابخانه‌ها مقالات به نمایش درآمده را بالغ بر ۳۰ عنوان اعلام کرده و گفته است: با توجه به گستره فعالیت های پژوهشی این سازمان سعی بر آن شد تا بهترین مقالات منتشر شده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در این نمایشگاه به نمایش عرضه شود همچنین ۱۸ عنوان کتاب‌ نیز توسط این سازمان طی ۲ سال اخیر منتشر شده که بخش دیگری از اقلام پژوهشی این غرفه را تشکیل می دهد. همچنین مصحف مشهد رضوی که به تازگی مراسم رونمایی آن برگزار شده، توسط سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی در این غرفه پیش روی مخاطبان قرار داده شده که از اتفاقات ارزشمند این غرفه به شمار می آید.
لازم به یادآوری است، «مصحف مشهد رضوی» با ۲۵۲ برگ در میان مصاحف حجازی کهن، کامل‌ترین دستنویس قرآنی برجای مانده از سدۀ نخست هجری به شمار می‌آید که پس از هفت سال پژوهش محتوایی و آماده سازی فنّی، با همت «مؤسسة آل البیت(ع) لإحیاء التراث» و کتابخانه آستان قدس رضوی در قالب چاپ فاکسیمیله (مطابق اصل) به صورت بسیار نفیس برای عرضه به مجامع علمی جهان و محققان داخل و خارج کشور به انتشار رسید و در روزهای اخیر در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.
مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)، مرکز قرآن، بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه جوانان و دانشگاه های بین المللی امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی نیز مقالات، کتاب ها و فعالیت‌های پژوهشی خود را در معرض معرفی و دید مخاطبان قرار داده اند. ضمن این که مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نیز فعالیت‌های فناورانه این مرکز را برای معرفی به این نمایشگاه آورده‌ است.
 

حضور پر رنگ آستان قدس رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری


سعید صیفی، مدیر نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حاشیه مراسم آغاز به کار نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی توسط ستاد هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در فضایی به وسعت ۴ هزار و پانصد مترمربع برگزار می‌شود، اظهار کرد: سالن عطار برای استقرار شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه پیش‌بینی شده تا محصولات و کالاهای خود را به بازدید عموم بگذارند.
وی افزود: تعداد کل مجموعه‌های حاضر در این نمایشگاه ۱۴۰ شرکت است که از استان خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند تا آخرین دستاوردهای پژوهشی، علمی و فناوری مراکز تحقیقاتی استان را به نمایش بگذارند.
رئیس نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: بیش از ۳۴ رویداد جانبی هم در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزاری است که طیف وسیعی از نهادهای دولتی و غیردولتی از سازمان ملی استاندارد، استانداری، اداره کل تعاون و حوزه علمیه خراسان گرفته تا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خصوصی، بانی برگزاری آن‌ها هستند.
این نمایشگاه که پنجشنبه آغاز به کار کرد، تا ۱۲ آذر همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 2865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha