سیزدهمین پیش نشست بین المللی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در عراق برگزار می شود

دبیر بخش بین‌الملل «کنگره جهانی حضرت رضا(ع)» گفت: سیزدهمین پیش نشست در بخش بین المللی پنجمین دوره این کنگره در کشور عراق برگزار می شود.

به گزارش عتبه نیوز، دکتر زهره خوارزمی با بیان اینکه در پنجمین دوره «کنگره جهانی حضرت رضا(ع)» تلاش کرده‌ایم، معارف و آموزه های رضوی را با موضوعات و زمینه‌هایی عجین کنیم که برای مسائل مبتلابه جهان و بشر امروز همچون حقوق بشر، خانواده، هویت، سیاست و اجتماع حرف و ایده داشته باشد، گفت:  مهمترین ماموریت کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گسترش نام، فرهنگ و معارف رضوی در عرصه جهانی معطوف به حل مسئله نسبت به مسائل جهان امروز است.
وی ابراز کرد: از این جهت پنجمین «کنگره جهانی حضرت رضا(ع)» در اردیبهشت سال آینده بر اساس موضوع عدالت برای همه و ظلم به هیچکس، تعریف شده و دنبال می‌شود. در واقع تلاش در این جهت است که این شعار در اندیشه تمدنی امام رضا(ع) بررسی و جست وجو شود و جالب است بدانیم، مقالاتی هم که تاکنون دریافت کردیم، در اغلب موارد طرح مسائل محلی و ملی محل زندگی پژوهشگران است که با حدیث و کلامی از امام رضا(ع) درآمیخته است.
خوارزمی ادامه داد: در واقع «کنگره جهانی حضرت رضا(ع)» مهم ترین ماموریت و وظیفه خود را جهانی سازی گفتمان رضوی می داند و این امر جز از مسیر گفت وگو محقق نخواهد شد یعنی باید فضای گفتمان را با نهادهای آکادمیک و مدنی در سرتاسر جهان ایجاد کرد ضمن این که ما در صددیم، با نهادهای بین المللی در این باره باب گفت وگو را باز کنیم.
وی افزود: در همین راستا پیش نشست‌های مختلفی برای این کنگره طراحی شده است که سیزدهمین پیش نشست آن چهارشنبه، 20  دی ماه 1402 ساعت 10:30 صبح به وقت تهران در دانشگاه المستنصریه، بغداد عراق با مشارکت اساتیدی از عراق، مراکش، مصر، کویت و لبنان تدارک دیده شده است.
دبیر بخش بین‌الملل «کنگره جهانی حضرت رضا(ع)» تصریح کرد: این پیش نشست به زبان عربی برگزار خواهد شد و مشارکت مجازی از طریق لینک 
https://meet.google.com/uip-zkcz-egy امکان پذیر است.

کد خبر 3330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha