چهل و ششمین نشست کمیته نمایندگان آستان های مقدس و بقاع متبرکه کشور برگزار شد

چهل و ششمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی مسجد مقدس جمکران قم، برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، این نشست با حضور نمایندگان آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، بعثه مقام معظم رهبری، مسجد مقدس جمکران، سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد و در خصوص مسائل و موضوعات اجلاسیه های گذشته و پیش روی اعتاب ایران اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
با توجه به در پیش بودن مناسبت نیمه شعبان فعالیت‌های اعتاب مقدس در این رویداد مورد بحث و گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد، جشن‌های نیمه شعبان با هم افزایی اعتاب برگزار شود.
همچنین موضوع سند ملی زیارت و میزان پیشرفت تدوین پیش نویس این سند، راه‌اندازی کارگروه بین‌الملل در آستان‌های مقدس به شکل متمرکز با محوریت زائران غیر ایرانی و فراهم آوردن بسته‌های متنوع فرهنگی، علمی و هنری برای میزبانی و ارائه خدمات به زائران بین الملل در شهرهایی که آستان‌های مقدس دارند از جمله شیراز، قم و مشهد و دیدار با تولیت جدید آستان مسجد مقدس جمکران و اهدا هدیه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست تبیین و بررسی شد.
شایان ذکر است، پیگیری مصوبات نشست‌های پیشین، ارائه گزارش از روند اجرایی سند ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، ارائه پیشنهادات در خصوص هم‌افزایی اعتاب مقدسه در کمک به مردم غزه، بررسی موضوعاتی همچون هوش مصنوعی و اعتاب و... از دیگر مباحث در دستور کار این نشست بود.

کد خبر 3585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha