ثواب تلاوتم را به امام رئوف هدیه کردم

رویا فضائلی حافظ و استاد حرم مطهر رضوی به عنوان نماینده کشورمان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران حضور داشت که کسب مقام نخست را در رشته حفظ کل، مرهون عنایت امام مهربانی‌ها می‌داند.

عتبه‌نیوز ـ آزیتا ذکاء؛ مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در چهلمین دوره خود با شعار «یک کتاب، یک امّت، کتاب مقاومت» میزبان ۹۹ نماینده از ۴۴ کشور بود. این دوره از مسابقات ۲۶ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. رویا فضائلی یکی از نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات بود که با کسب رتبه نخست در رشته حفظ کل خوش درخشید.

این بانوی قرآنی ۲۵ ساله مشهدالرضا(ع) از سن ۱۸ سالگی پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و اکنون به عنوان یک دانشجو، حافظ، استاد، داور و دبیر جوان قرآنی در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بویژه آموزش و پرورش مشغول به خدمت است.

افتخارآفرینی این نخبه قرآنی در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ما را بر آن داشت تا شمّه‌ای از موفقیت او را در عرصه بین‌الملل بشنویم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

ثواب تلاوتم را به امام رئوف هدیه کردم

دانشجو، حافظ، استاد، داور و دبیر جوان قرآنی مشهدالرضا(ع) و حرم مطهر رضوی عناوین کمی نیست که خانم فضائلی در سن ۲۵ سالگی به همگی آنها دست یافته است و در هفته جاری هم شاهد درخشش او در مسابقات بین‌المللی بودیم...

بسیار خداوندمتعال را شکر می‌کنم؛ انتخاب به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی از افتخارات هر قاری و حافظی هست که به صورت حرفه‌ای در مسابقات داخلی شرکت کرده و از این طریق می‌تواند برای مسابقات بین‌المللی انتخاب و برای جمهوری اسلامی ایران آبرو و افتخار کسب کند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی چندمین مسابقات بین‌المللی است که نماینده کشورمان هستید؟

تاکنون ۳ مسابقه بین‌المللی شرکت کردم که دو مسابقه سال گذشته بود. اولی مسابقات بین‌المللی دانشجویان دختر ایران و عراق بود و به رتبه سوم دست یافتم. دومی را در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور اردن حضور داشتم و حائز رتبه هفتم شدم. امسال نیز در مسابقات بین‌المللی کشور خودمان توانستم سربلند بیرون آمده و با کسب رتبه نخست مردم سرزمینم را خوشحال کنم.

ثواب تلاوتم را به امام رئوف هدیه کردم

دلیل خاصی داشته که در آن دو مسابقه به رتبه نخست دست نیافته‌اید؟

سطح مسابقات جمهوری اسلامی ایران به لحاظ وضعیت فنی شرکت‌کنندگان و نحوه داوری هیئت داوران، بسیار عالی ارزیابی می‌شود و همه چیز در کشورمان از قرعه‌کشی نوبت‌ها، سوالات، حضور استاد راهنما و ... طبق آیین‌نامه مشخص و با شفافیت کامل انجام می‌پذیرد؛ بنابراین نتایج بسیار به عدالت نزدیک‌تر است.

اغلب قاریان و حافظان مشهدالرضا(ع) در مسابقات قرآنی سرآمد هستند. نظر شما در این‌باره چیست؟

با توجه به موقعیت خوبی که در مشهد و حرم امام رضا(ع) برای تلاوت وجود دارد، این افتخار برای شهر ما هست که حفّاظ و قرّاء درجه یکی را در خودش جای دهد. با توجه به این موضوع، همه معتقدند که قاریان و حافظان اهل مشهد، از بهترین و فنی‌ترین تالیان کلام وحی در ایران و چه بسا در جهان هستند.

ما مشهدی‌ها عِرق خاصی به حضرت رضا(ع) داریم و همه موفقیت‌های خود را با نام مبارک ایشان سند می‌زنیم. این موضوع در مورد خانم فضائلی و کسب رتبه او چقدر صادق است؟

طبیعتا همین‌طور است. از آنجایی که مشهدی هستم و افتخار دارم که حفظ قرآن را در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) آغاز کردم، به صورت ویژه از حضرت کمک خواستم و ثواب تلاوتم را به ایشان هدیه کردم تا بتوانم به زیباترین وجه ممکن ارائه داشته باشم که الحمدالله نتیجه آن هم با کسب رتبه نخست به ثمر نشست.

ثواب تلاوتم را به امام رئوف هدیه کردم

کسب رتبه نخست با چه حسی صبح امروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب همراه بود؟

خوشحالم که توفیق پیدا کردم از طرف میهن عزیزم در مسابقات حضور داشته باشم و کسب افتخار کنم و یک بار هم که شده، پرچم کشورم با افتخارآفرینی من به اهتزار دربیاید. برای دومین‌بار است که به دیداری رهبری مشرف می‌شوم؛ شیرینی این افتخار امروز با دیدار حضرت بسیار مضاعف بود.

حضرت آقا همیشه توصیه‌های مختلفی به جامعه قرآنی دارند. حلاوت کدام کلام ایشان به کام شما نشسته و در حفظ کل قرآن مصمم بوده‌اید؟

حفظ، تکرار و اُنس با آیات کریمه‌ قرآن و پی‌درپی آیات الهی را مورد توجه قرار دادن، موجب می‌شود که انسان بتواند در قرآن تدبّر کند.

کد خبر 3783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 1
    احسنت. دختران و زنان خواهان زن زندگی آزادی چشم خود را باز کنند و معنای شعار خود را در حریم عفاف این دختر بنگرند نه هرزگی و برهنگی