انتشار و رونمایی از کتاب مرجع عالیقدر دینی نجف توسط آستان قدس رضوی

مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر و آیین رونمایی از کتاب «ولادت امام مهدی(عج)؛ پاسخ به پرسش‌ها» به قلم مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی بشیر نجفی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز ، مدیر حوزه علمیه خراسان در آیین رونمایی کتاب «ولادت امام مهدی(عج)، پاسخ به پرسش ها» اظهارکرد: مهدویت از جمله مسائلی است که در همه زمان‌ها برای بشریت مهم بوده و هست، مسئله ظهور منجی در ادیان مختلف توحیدی همیشه مورد توجه بوده است. در اسلام از همان آغاز مسئله مهدویت مورد توجه پیامبر و ائمه قرار گرفته، همچنین در متون اسلامی نیز به این مسئله پررنگ‌تر از سلیز موضوعات پرداخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط بیان کرد: در قرآن ۱۱۰ آیه پیرامون مسئله مهدویت وجود دارد. همچنین  پرروایت‌ترین موضوع، باقریب به ده هزار روایت، مسئله مهدویت است که نسبت به دیگر موضوعات بسیار بیشتر است و اهمیتش را نشان می‌دهد.

وی افزود: جنبه تمدنی این مسئله در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و کتاب‌های زیادی در زمینه جهانی سازی مسئله مهدویت نوشته شده است، علاوه بر این، در حوزه‌های غیر اسلامی نیز این مسئله پی گرفته شده است و کتاب‌های زیادی با این موضوع نگارش شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: از قرن سوم مهدوی نگاری مورد توجه همه قرار گرفت، اولین کتاب‌ها و نوشته‌هایی که درباره این موضوع نوشته شده و در دسترس قرار دارد نوشته‌هایی است که از قرن سوم برجای مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط تصریح کرد: از قرن چهارم به بعد نیز این موضوع مورد توجه مراجع و علمای بزرگ اسلام قرار گرفت، شیخ صدوق، شیخ طوسی و دیگران در این زمینه نوشته‌هایی از خود برجای گذاشته‌اند.

وی افزود: از قرن دوازدهم به بعد این نگاشته‌های مهدوی در شش قالب مانند مقاله، کتاب، رساله و ... رواج پیدا کرد و مورد توجه بسیاری از دانشمندان شیعه و سنی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: در قرن چهاردهم و قرن حاضر مبدا مهدویت کارکردهای مختلفی به خود گرفت، این موضوع در حوزه‌های اجتماعی، امید آفرینی ایجاد مقاومت، عدالت خواهی و ... نقش پیدا کرده است و همین باعث شده تا هم دشمنان و هم دانشمندان اسلام نگارش‌هایی در باب این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام  خیاط ادامه داد: دشمنان برای تهی کردن موضوع مهدویت، با راهکارهایی به مبارزه با آن پرداخته‌اند و در مقابل این دشمنان نیز مراجع و نویسندگان اسلام با نگارش کتاب‌هایی در زمینه مهدویت به مقابله با آن‌ها پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که به خوبی به مسئله مهدویت و تولد امام زمان اشاره کرده است، افزود: نوشتن اینگونه کتاب‌ها می‌تواند باعث تبیین هر چه بیشتر مسئله مهدویت در جامعه شود.

کتاب «ولادت امام مهدی (عج)، پاسخ به پرسش‌ها» به قلم آیت‌الله العظمی بشیر حسین نجفی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

آیت الله بشیر حسین نجفی تاکنون ۵۸ اثر علمی پژوهشی در حوزۀ فرهنگ و معارف اسلامی به علاقه‌مندان تقدیم کرده است.

انتشار و رونمایی از کتاب مرجع عالیقدر دینی نجف توسط آستان قدس رضوی



از خصوصیات مهم این کتاب میتوان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:
• ارتباط نزدیک، اثر گذار و سازندۀ مولف محترم، با تودۀ تشنگان زلال مهدویت
• پیوند دادن رشته تلاش‌های روشنگرانه و کاوش‌های عالمانه دانشوران پیشین شیعی به نیازهای اعتقادی امروز
• زدودن آیین‌مند شبهه‌های شیطانی و وسوسه‌های انسانی معاندان درباره ولادت، حیات و ظهور امام حجت علیه السلام با تکیه بر آیات قرآنی، متون معتبر روایی و استدلالات استوار عقلایی، بدون جانبداری و پشت گیری.
• پاسخ مستند و منطقی به پرسش‌های نسل معاصر در جامه‌ای نو و فاخر.
• پاسداری از آموزۀ مترقی، امیدآفرین و سرنوشت ساز مهدویت با برکناری باورها و پیوست‌های پیرامونی نادرست.

کتاب «ولادت امام مهدی (عج) پاسخ به پرسش‌ها» به قلم مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله العظمی بشیر حسین نجفی (دام ظلّه) توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ۱۵۳ صفحه، قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.
 

کد خبر 406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha