نوجوانان عرب زبان آغاز فصل بندگی خود را در بارگاه منور رضوی جشن گرفتند

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، جشن تکلیف نوجوانان پسر عرب زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری در حاشیه مراسم  جشن تکلیف نوجوانان پسر عرب زبان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: این برنامه با حضور ۲۶ نوجوانان پسر از کشورهای عراق، سوریه و بحرین در رواق ملل با سخنرانی شیخ علاء برگزار شد.

وی تصریح کرد: اسلام به عنوان کامل‌ترین و والاترین دین ابراهیمی بر مسأله ارتباط بنده با خالق و وظایف الهی انسان تأکید و توجهی خاص را لحاظ نموده است لذا بخش مهمی از تعلیم و تربیت دینی در مکتب اسلام، مسأله پیروی از دستورات خداوند است که باید در وجود انسان نهادینه شود بنابراین موضوع فرارسیدن بلوغ شرعی اهمیتی فراتر می‌یابد.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی افزود: "مکلف شدن" از امتیازات ویژه و افتخارات خاص انسان است چرا که پس از عبور از مرحله طفولیت، به مقطعی رسیده که خداوند بزرگ و مالک و فرمانروای هستی، روی او حساب کند و رسیدن به این نقطه مهم از زندگی، مرحله رسیدن به «سن تکلیف» است یعنی هنگامی که انسان به لیاقت مسئولیت پذیری و انجام تکالیف و فرامین الهی نائل می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: شاید بتوان شادی چنین فیضی را در سطحی پایین تر به شادی روز اعطای سردوشی و درجه به سربازان تشبیه کرد و روزی که از دوره سربازی گذر کرده و لایق احراز درجات عالی‌تر شده‌اند.

 وی به سابقه فرهنگ جشن تکلیف اشاره کرد و گفت: جشنِ تکلیف از افتخارات سید بن طاووس است که از مفاخر علمای شیعه محسوب می‌شود و ایشان معتقد بود که از امروز به حدّی رسیده‌ام که خدای سبحان به من دستور می‌دهد. با من حرف می‌زند. مرا مخاطب قرار می‌دهد و این روز عید من است از این رو باید جشنی گرفت و عدّه‌ای را دعوت کرده، پذیرایی کرد و شیرینی داد.

حجت الاسلام ذوالفقاری، خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از نهادهای مهم فرهنگی و مذهبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای چندمین بار متولی برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران غیرایرانی در محضر ولی خدا بوده است و این برنامه یک حرکت بسیار تاثیرگذار در امور فرهنگی تبلیغی به شمار می‌رود.

کد خبر 4223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha