به گزارش عتبه نیوز، این مراسم که به همت بخش غرب آسیای مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر ترتیب یافت، میزبان بانوانی از کشورهای عراق، سوریه و لبنان بود.
شرکتکنندگان با نوای حزن و دلدادگی، در سوگ سید و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.
در این آیین سوگوارانه، خانم تغرید محمد جونی از لبنان به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نقش بینظیر بانوان در واقعهٔ عاشورا، گفت: حضرت زینب کبری (س) با خطبههای آتشین خود در دوران اسارت، رسوایی بنیامیه را، رقم زد.
وی تصریح کرد: حضرت رقیه خاتون (س) نیز با اینکه سه سال بیشتر نداشت ولی با نالههایی که در سوگ پدرش سر داد. امروز همه ما از این دختر سه ساله به عنوان نماد مظلومیت خاندان رسولالله (ص)، یاد میکنیم.
گفتنی است، مدیحه سرایی و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با نوای خانم حسینی از عراق، دیدهها را در سوگ شهدای مظلوم کربلا، گریان و دلهای حاضران را به خیمههای سوخته و دشت خونین نینوا، گره زد.
نظر شما