ارزیابی مستمر واحدهای اقتصادی آستان قدس در راستای تعالی و پیشرفت سازمانی

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از ارزیابی مستمر واحدهای اقتصادی تابعه این بنیاد با هدف تعالی و پیشرفت سازمانی و در راستای اجرای سیاستهای کلی در حوزه اقتصاد و شعارهای سال خبر داد.

به گزارش عتبه نیوز؛ دکتر سید مهدی سدیدی در نخستین همایش تعالی ویژه شرکت‌ها و موسسات تابعه بنیاد بهره‌وری موقوفات اظهار کرد: فرایند ارزیابی تعالی و پیشرفت با استفاده از مدل EFQM، شیوه‌ای قابل قبول در حوزه رهبری و مدیریت است که با تمرکز بر وجوه مختلف کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی، آن‌ها را از ابعاد مختلف ارزیابی می‌کند.
وی با اشاره به بومی‌سازی مدل تعالی سازمانی در داخل کشور گفت: مرکز ملی تعالی و پیشرفت ابعاد جدیدی را به منظور اجرای سیاست‌های بلند مدت و میان مدت اقتصادی کشور به این مدل اضافه کرده است و هر ساله با دقت بیشتری بنیادها و نهادهای انقلابی را ارزیابی می‌کند.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات با تاکید بر اهمیت خودارزیابی در شرکت‌ها و موسسات اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: این خودارزیابی از سال‌های گذشته هم در مجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات انجام می‌شده است که البته باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی ادامه داد: امسال با همفکری مرکز ملی تعالی و پیشرفت، مقرر شد آستان قدس رضوی جدی‌تر در این زمینه فعال باشد تا نتیجه این ارزیابی‌ها بتواند عملکرد بنیاد بهره‌وری موقوفات را به خوبی نشان دهد.
دکتر سدیدی با بیان این‌که بیشتر بنگاه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی از نوع B۲C  هستند، خاطرنشان کرد: از آنجا که این بنگاه‌ها به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و تولیدات آن‌ها بدون واسطه به مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، خودارزیابی به صورت روزانه توسط این مجموعه‌ها انجام می‌شود.
او ادامه داد: از طرفی نباید فراموش کرد برند رضوی و محصولات تولید شده در این شرکت‌ها، روزانه توسط مشتریان هم مورد ارزیابی و امتیازبندی قرار می‌گیرد.
دکتر سدیدی، برگزاری این نشست را اقدامی مهم برای تبیین ضرورت‌ها و تبیین اهداف تعالی سازمانی دانست و گفت: نتایج همایش‌هایی از این دست موجب ارتقاء بهره‌وری، رشد و بالندگی شرکت‌ها و موسسات اقتصادی آستان قدس خواهد شد.

کد خبر 932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha