حرم مطهر رضوی در شب میلاد جواد الائمه (ع) غرق در نور و سرور بود

حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت حضرت جوادالائمه (ع) غرق در نور و سرور و شادی بود.

در شب میلاد مظهر جود و رأفت، ابن الرضا حضرت جوادالائمه(ع) صحن و سرای بارگاه نورانی رضوی با حضور زائران و مجاوران حال و هوای ویژه‌ای داشت.
 در این شب نورانی هر زائر و مجاوری ذکر لبش زمزمه یا جوادالائمه(ع) و یا امام رضا (ع) بود و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با دل‌هایی آکنده از عشق و امید به محضر پیشوای امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند تا این میلاد فرخنده و مسعود را به محضر ولی نعمت‌مان تبریک و شادباش عرض کنند. 
 

دستگیر نیازمندان باشیم
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در ویژه برنامه جشن میلاد ابن الرضا(ع)  حضرت جوادالائمه (ع) که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به صفت جود و رأفت امام جواد(ع) بیان کرد: بخشندگی، دستگیری از نیازمندان و کمک به فقرا از مهمترین ویژگی‌های امام جواد(ع) بود.  
وی تصریح کرد: ما نیز باید با تاسی از سیره جوادالائمه (ع) کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم. البته صدقه و احسان به نیازمندان باید متناسب با درآمد ما باشد به طوری که با صدقه‌ای که پرداخت می‌کنیم، گرهی از کار مستمندان باز شود. 
 

فضیلت‌های بی‌شمار ماه رجب 
وی در ادامه به فضیلت‌های ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب دارای نام‌هایی است؛ «رجب الاصب» یعنی ماه ریزش رحمت الهی، «رجب الاصم» ماهی که شنیده نشده که خداوند هیچ قومی در این ماه عذاب شده باشد و «رجب المعظم» یعنی ماهی بسیار باعظمت و بزرگ. 
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: حتی اعراب جاهلی هم در عصر جاهلیت برای ماه رجب حرمت خاصی قائل بودند و در این ماه دست از جنگ و خونریزی برمی‌داشتند و جنگ و قتال در این ماه را حرام می‌دانستند. 
وی بیان کرد: شایسته است ما هم در این ماه که ماه رحمت الهی است با یکدیگر مهربان باشیم و با دور ریختن کینه‌ها و بخشیدن کسانی که در حق ما بدی کرده‌اند، رحمت خداوندی را در جامعه نشر دهیم. 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار کرد: ماه رجب همچنین ماه توبه و انابه به درگاه الهی نیز هست. شایسته است در این ماه بزرگ بعد از توبه به درگاه پروردگار و پاک شدن از گناهان، برای شفای بیماران نیز دعا کنیم. 
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اگر در این ماه رحمت ما شامل حال اطرافیان‌مان شود قطعا رحمت خدا نیز شامل حال ما هم خواهد بود. 
وی تصریح کرد: ماه رجب آنقدر عظمت دارد که در روز قیامت برخی با عنوان «رجبیون» از دیگران متمایز می‌شوند چرا که در آن روز منادی ندا می‌دهد «این الرجبیون» یعنی کجا هستند رجبیون. هر کس حتی یک روز از ماه رجب را روزه گرفته باشد نیز می‌تواند به این ندا لبیک بگوید تا در زمره رجبیون قرار بگیرد. 
در ادامه این مراسم مهدی سروری از ذاکران آل الله به مدیحه‌سرایی پرداخت و سپس شاعر آئینی علیرضا خاکساری شعرخوانی و مهدی حسامی دکلمه‌خوانی کردند.
در پایان این مراسم نیز زائران حریم ملکوتی رضوی دعای توسل را با نوای سید مجید بنی فاطمه نجوا کردند.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha