جشن بندگی ۵۰۰ دانش‌ آموز در حرم مطهر رضوی

همزمان با ولادت جوادالائمه(ع) جشن تکلیف ۵٠٠ دانش‌آموز پسر پایه هشتم مدارس غیردولتی مشهد با همکاری معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رواق سراسر نور دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، میزبان دانش آموزان پسری است که آمده‌اند در برنامه‌ای به نام «شوق وصال» رسیدنشان به سن تکلیف را جشن بگیرند. 
دانش‌آموزان دسته دسته همراه مربیان و معلمان خود وارد رواق می‌شوند و با راهنمایی خادمان در ردیف‌هایی منظم می‌نشینند. 
علی اسعدی دبیر درس پیام‌های آسمانی است که همراه دانش‌آموزانش حضور دارد. او می‌گوید: من در این مراسم همراه و سرپرست تعداد ۵۴ دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان شیخ الرئیس  هستم. در این برنامه متناسب با اینکه بچه‌ها به سن بلوغ رسیده‌اند برنامه‌ای تدارک دیده شده تا به عنوان یک روز خاص خاطره‌اش در ذهن دانش‌آموزان برای آغاز سن تکلیفشان بماند. 
اسعدی ادامه می‌دهد: همانطور که شهید بهشتی و امام راحل گفته‌اند تعلیم و تربیت تعطیل بردار نیست و پایه آن در خانواده است و فرزندانمان باید به سمت شخصیت کامل در مدارس سوق داده شوند. در این زمینه اگر بتوانیم متناسب با شرایط و رویدادهای زندگی آنها مطالب را روشنگرایانه بیان کنیم تا حدودی موفق هستیم. نسل کنونی مطالب را با استنباط می پذیرد و توجه به این مساله خیلی مهم است. 
 

رویدادی اثرگذار
حسینی هم از دیگر همراهان دانش‌آموزان است که به مبارکی این روز اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه مراسم جشن تکلیف در سالروز ولادت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر برگزار می شود بسیار عالی است اما باید تلاش کنیم تا با برنامه‌هایی درست تبدیل به یک رویداد اثرگذار شود. در این مسیر امام شناسی باید اتفاق بیفتند و به صورت درست و علمی این مسائل بیان شوند.خاندان امامت و عصمت طهارت برای ما یک چراغ راهنما هستند و باید درست فرزندانمان را با این خاندان آشنا کنیم و برگزاری این رویدادها در مکانی مانند حرم امام رضا(ع) خیلی در روحیه دانش آموزان و جدی‌تر شدن مسائل عبادی تاثیر دارد. 
 

حضرت رضا(ع)؛ امامی مهربان، پدری دلسوز
با نشستن دانش‌آموزان شور و شوق دانش آموزی در بزرگی رواق دارالمرحمه می‌پیچد و بعضی‌ها غرق در مراسم می‌شوند. 
اسماعیل محمدی از دانش آموزان مدرسه امام عصر(عج) است. او می‌گوید: همراه هم کلاسی‌هایم به حرم آمده‌ایم قبل از آمدن به رواق به همراه معلم‌مان به زیارت رفتیم و در چایخانه حضرت چای و عدسی خوردیم که هم زمان با روز جشن تکلیفمان خیلی خاطره خوبی شد. 
امیر حسین عرفان دوست هم که از مدرسه دبیرستان تمدن به این مراسم دعوت شده درباره علت حضورش در این مراسم می‌گوید: امروز روز عید است که باید به امام رضا(ع) تبریک بگویم و انگار ارتباط ما با آقا بیشتر شده است. ایشان از دید من در کنار اینکه یک امام هستند همچون پدری دلسوز به درد و دل‌های فرزندشان گوش می‌کند. مثلا یک روز من مریض بودم و امتحان مهمی هم داشتم. در دلم از امام رئوف کمک خواستم تا بتوانم این امتحان مهم را پشت سر بگذارم. خدا را شکر هم خوب شدم و هم نمره عالی گرفتم و این اتفاق باعث شد تا  حس خوبی به حرم و امام رضا(ع) مثل امروز داشته باشم. 
جشن تکلیف، جشن رسیدن به لحظه‌های بندگی است و لحظاتی که سرآغاز آن با امام رضا(ع) باشد برای همیشه ماندگار می‌شود.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha