امضای تفاهم‌نامه اعتاب مقدسه برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای مروج معارف اهل بیت(ع)

مدیران رسانه‌ای اعتاب مقدسه جهان اسلام به منظور توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای مروج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش عتبه نیوز این تفاهم نامه در اجلاسیه مدیران رسانه‌ای اعتاب مقدسه که به دعوت عتبه علویه و در آستانه عید سعید غدیر در نجف اشرف برگزار شد، به امضا رسید و مقرر شد اجرایی شدن آن توسط کمیته مرتبط پیگیری شود.

در این اجلاسیه، مدیران اعتاب مقدسه علویه، حسینیه، کاظمیه، عسکریه، عباسیه، مسجد کوفه ومدیران رسانه‌ای آستان قدس رضوی و آستان مقدسه حضرت معصومه (س) حضور داشتند و هر یک نکات و پیشنهادات خود برای تقویت تعاملات و اجرای برنامه‌های مشترک بین اعتاب را مطرح کردند. رونمایی از نماهنگ مشترک اعتاب مقدسه، یکی دیگر از برنامه‌های این اجلاسیه بود.

مسئولیت مدیران رسانه‌ای اعتاب مقدسه

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، در این اجلاسیه ضمن تشکر از حسن ابتکار و میزبانی عتبه علویه به جهت برگزاری این نشست، گفت: امیدوارم این جلسات منجر به اتفاقات ارزشمند و ماندگاری در اعتاب مقدسه جهان اسلام و جهان تشیع شود و بتوانیم برای نشر معارف اهل بیت(ع)، از ظرفیت‌ رسانه بهره بیشتری ببریم. 

محسن هوشمند از اعتاب مقدسه به عنوان رسانه هایی پرمخاطب و موثر یاد و عنوان کرد: سالانه میلیون‌ها انسان عاشق و دلداده، به اعتاب مقدسه مشرف می‌شوند و پیام نورانی اهل بیت اطهار علیهم السلام را به اقصی نقاط عالم منتشر می کنند. 

وی بر ضرورت توسعه فعالیت های رسانه ای اعتاب تاکید کرد و افزود: عشق و ارادت شیعیان به ائمه معصومین (ع) یک اتفاق تاریخی بی‌نظیر است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه نورانیت و حقیقت در عالم استفاده بیشتری کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که تفکرات ضد انسانی و ضد اخلاقی در غرب از همه ابزارها برای توهین به مقدسات و نشر افکار شیطانی بهره می برند، ما به عنوان مسئولین رسانه‌ای اعتاب مقدسه جهان اسلام ماموریت داریم این شکوه را منحصر به این آستان‌های مقدس ندانیم و صدا و تصویر آن را به همه جهان اسلام و جهان بشریت برسانیم و باور داشته باشیم که این حرکت، اقدامی موثر در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

هوشمند تاکید کرد: قطعا اعتاب مقدسه جهان اسلام می‌توانند با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر، نقش جدی‌تری در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ایفا کنند و با معرفی و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع)، انسان های بیشتری را با این فرهنگ ناب آشنا کنند، چه آنکه علی ابن موسی الرضا علیه السلام تاکید فرمودند اگر انسان ها با محاسن کلام ما آشنا شوند، حتما تبعیت می کنند.

آمادگی آستان قدس برای در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های رسانه‌ای

هوشمند در ادامه گفت: ما در آستان مقدس رضوی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مختلف رسانه‌ای اعم از روزنامه، خبرگزاری، فضای مجازی، شبکه تلویزیونی، رسانه‌های مختلف گروهی، فضاهای نمایشگاهی، زیر ساخت‌های انتشارات و چاپ و همچنین سامانه‌های افکار سنجی و نظرسنجی برخورداریم و در تلاش هستیم با استفاده از تجارب دیگر اعتاب مقدسه، میزان تولید محتوای رسانه‌ای به زبان‌های عربی، انگلیس و اردو را برای مخاطبان بین‌المللی افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای، زیر ساخت‌های و ظرفیت‌های موجود آستان قدس رضوی را با اعتاب مقدسه به اشتراک بگذاریم.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی و تولید محتوای رسانه‌ای مشترک

امکان برقراری ارتباط زنده تصویری با حرم مطهر رضوی، ظرفیت تولید برنامه‌های تلویزیونی مشترک به زبانهای عربی، انگلیسی و اردو، قابلیت استفاده از استودیوهای مجهز آستان قدس در حرم مطهر رضوی و فراهم بودن زمینه معرفی یک رسانه رسمی به عنوان رسانه مشترک اعتاب مقدسه، از دیگر نکات و پیشنهادات رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این اجلاسیه بود.

هوشمند همچنین پیشنهاد کرد دبیرخانه دائمی اجلاسیه مدیران رسانه‌ای اعتاب مقدسه تشکیل و طرح‌هایی همچون به اشتراک گذاشتن محصولات رسانه‌ای اعتاب و تولید محتوای رسانه‌ای مشترک، دنبال شود.

کد خبر 1531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha