بازدید معاون قوه قضائیه از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلافات از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی، روز گذشته ضمن حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با فعالیت‌های این مجموعه در نمایشگاه دائمی آشنا شد.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: این مجموعه علمی و پژوهشی با خدمت ۳۷ ساله، با همکاری گروه‌های ‌۹ گانه در حوزه‌های حدیث، قرآن، فقه و اصول، سیره و معارف رضوی، انقلاب  تمدن اسلامی، کلام و اندیشه اسلامی و... به تحقیق و پژوهش در معارف رضوی و شیعه می‌پردازد.
احد فرامرز قراملکی، بیان کرد: پژوهشگران و محققان این مرکز خود را وقف امام رضا(ع) کرده‌اند و در راستای اهداف و معارف رضوی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.
قراملکی ادامه داد: آبان ماه سال جاری همزمان با سالروز تاسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با ابلاغ ریاست جمهوری این مرکز به جایگاه پژوهشگاه ارتقا یافت.
 

بازدید معاون قوه قضائیه از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس


وی یکی از اهداف و رسالت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، را عمومی‌سازی دانش دانست و افزود: با حفظ مرز عمومی‌سازی و عوام‌زدگی، دانش را باید عمومی کرده و با مخاطبان ارتباط برقرار کرد.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه عمومی‌سازی در غرب از پزشکی آغاز شد و با حقوق و فلسفه ادامه یافت، تصریح کرد: باید در عمومی شدن پیوندی بین پژوهشگران و بدنه جامعه ایجاد کنیم.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلافات نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم که اخلاق حل اختلاف غیرقضایی در جامعه ترویج پیدا کند، از همین رو در این زمینه باید پژوهش‌های علمی و دامنه‌داری با نگاه به معضلات موجود در جامعه و دقت در برخی پرونده‌های موجود انجام شود. 
حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی، خاطر نشان کرد: از همین رو لازم است، موسساتی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با پژوهش‌ها و تحقیقات خود یاریگر ما در این زمینه باشد.
وی در ادامه آمادگی خود را درهمکاری  هر چه بیشتر با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha