آشنایی جمعی از علمای عراق با فعالیت ها و دستاوردهای آستان قدس رضوی

با هماهنگی معاونت بین‌الملل و مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ۱۵ نفر از علمای کشور عراق از نمایندگی‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شهر مشهد مقدس سفر کرده و به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

به گزارش عتبه نیوز، این گروه از زائران ضمن حضور در شهر مشهد به بارگاه منور رضوی مشرف شدند و  پس از زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع)، از بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی دیدن کردند.
آشنایی با برخی از دستاوردها و فعالیت‌های آستان قدس رضوی در نمایشگاه «رواق خدمت» و بازدید از موزه قرآن کریم آستان قدس رضوی و نسخ خطی و نفیس قرآن بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این گروه از زائران بود که آثار قرآنی را با دقت مورد بررسی قرار دادند و موجب سرور علمی و استقبال آنان قرار گرفت.
همچنین علمای کشور عراق با بخش‌هایی از خدماتی که به زائران این بارگاه منور از جمله چایخانه حرم مطهر رضوی دیدن کردند.
از دیگر برنامه‌های ارائه شده ویژه این گروه، می‌توان به آشنایی با اماکن حرم با محوریت صحن انقلاب و همچنین حضور در کتابخانه مرکزی و آشنایی با ظرفیت‌هایی که این مکان علمی در اختیار مراجعه و علاقمندان قرار می‌دهد، اشاره کرد.
 در پایان نیز جلسه مشترکی با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد و علمای عراقی نسبت به بهره مندی از تجربیات و ظرفیت‌های تبلیغی آستان قدس رضوی ابراز علاقه کردند.
شایان ذکر است، این گروه، امروز یکشنبه نیز در نشستی هم اندیشی با اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار خواهند کرد.

کد خبر 2545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha