تلاش اعتاب مقدسه جهان اسلام برای امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه و ترکیه

در پی زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه، اعتاب مقدسه جهان اسلام و حرم های اهل بیت علیهم السلام در کشورهای اسلامی تلاش های متنوعی را برای امدادرسانی انجام داده اند.

به گزارش عتبه نیوز؛ با وقوع زلزله در ترکیه و سوریه که از آن به بزرگترین زلزله قرن تا به امروز یاد می شود مجامع منطقه ای و بین المللی اقدامات مختلفی را برای امدادرسانی در این کشورها انجام داده اند.

خادمان حرم رضوی از نخستین گروه های امدادرسان از ناحیه اعتاب مقدسه جهان اسلام بودند که خود را برای کمک رسانی به سوریه رساندند و با پخت غذای گرم و توزیع مایحتاج ضروری در شهرها و بخش های ویران شده بر اثر زلزله، سعی در کاهش الام دردمندان داشتند. این گروه از خادمان حرم مطهر امام رضا علیه السلام که در قالب موکب های اربعینی حضور پیوسته ای در مناسبت های دینی در عتبات مقدسه دارند امسال بجای شرکت در عزاداری عظیم امام کاظم علیه السلام در کاظمین بغداد خود را به مناظق شمالی سوریه رسانند تا رسالت خویش را با الهام از اموزه های رضوی در رسیدگی به هم نوعان به انجام رسانند.

این اقدامات بعد از تأکید حضرت آیت الله خامنه ای در روز مبعث مبنی بر ضرورت توجه جهان اسلام به مسئله زلزله در سوریه و ترکیه با قوت بیشتری ادامه دارد.
همزمان با خادمان حرم امام رئوف و در پی فرمان مرجعیت دینی در عراق برای امدادرسانی به مسلمانان زلزله زده، خادمان حرم امام حسین علیه السلام نیز به سوریه اعزام شدند و خدمات متنوعی را ارائه کرده اند.
اولین کاروان امدادرسانی از حرم مطهر امام حسین علیه السلام یک هفته پیش به سمت سوریه اعزام شد. همچنین هیأت هایی جهت امدادرسانی لجستیکی نیز از شهرهای مختلف کشور عراق این کاروان را همراهی کردند.

تلاش اعتاب مقدسه جهان اسلام برای امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه و ترکیه

کاروانی شامل ۳۷۵ خودرو حامل بیش از هزار تن مواد غذایی برای احتیاجات شهروندان سوری به سوریه ارسال شده است. یک گروه پزشکی نیز متشکل از تخصصهای گوناگون، کاروان امداد رسانی حرم حسینی را همراهی می کنند. همچنین دو اتاق هماهنگی یکی در عراق و دیگری در کشور سوریه جهت هماهنگی در امدادرسانی تشکیل شده است.
مسئول کمیته امدادرسانی آستان قدس حسینی در توضیح این برنامه گفته است: همزمان با بیانیه مرجعیت عالی مبنی بر حمایت از زلزله زدگان کشور سوریه بزرگترین کاروان امدادرسانی از حرم مطهر حسینی با هزار تن از کمکهای ضروری به سمت سوریه حرکت کرده است. علی الحمدانی افزود: کاروان امداد رسانی با چهارصد خودرو و شصت تریلی که احتیاجات مورد نیاز شهروندان سوری را تامین می کند، به سمت سوریه حرکت نموده است.

وی افزوده: ده هزار پتو، لوازم پزشکی و مواد غذایی، پوشاک، خیمه، چهل تن خرما برای زلزله زدگان ارسال شده است و علاوه بر آن تعدادی از کارکنان بخش مهمانسرا برای تهیه پنج هزار پرس غذا در روز به کشور سوریه اعزام شده اند. همچنین ماشینهای خاکبرداری نیز از حرم مطهر حسینی به کشور سوریه اعزام گردیده اند تا کار آوار برداری در این کشور سرعت گیرد.

در ابتکار و خدمتی دیگر آستان قدس حسینی از برنامه پزشکی خود جهت یاری انتقال مجروحان زلزله اخیر در سوریه خبر داده است. در این راستا هماهنگیهای لازم با وزارت بهداشت عراق و سوریه جهت انتقال هوایی مجروحان به کربلا و درمان آنان در بیمارستانهای آستان قدس حسینی صورت گرفته است.

در این رابطه بهاء الوائلی عضو هیات پزشکی و آموزشی آستان قدس حسینی اظهار داشت: با نظر به رهنمودهای مرجعیت عالی هیاتی از بخش بهداشت و آموزشهای پزشکی حرم مطهر به همراه کاروان امدادرسانی حرم مطهر به کشور سوریه اعزام شده اند. وی افزود: همچنین این هیات در حال هماهنگی با وزارت بهداشت دو کشور است تا با انتقال هوایی بتوانیم آسیب دیدگان زلزله را در بیمارستانهای آستان قدس حسینی در کربلا درمان نماییم.

امدادرسانی حرم های اهل بیت علیهم السلام در ایران و عراق به زلزله زدگان سوریه جلوه ای از اهتمام اعتاب مقدسه جهان اسلام به نیازها و رنج های جوامع اسلامی پیرامون خود می باشد که شایسته حمایت های رسمی و مردمی است.

کد خبر 257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha