پیوند دو ملت ایران و عراق بسیار مستحکم است

ایمان گندم کار از عراق رابطه و پیوند دو کشور ایران و عراق را بسیار مستحکم دانست و گفت: این دو ملت شیعی در پیشرفت جهان اسلام و ترویج و معرفی شیعه بسیار می توانند اثر گذار باشند.

ایمان گندم کار از عراق در گفتگو با عتبه نیوز در ویژه برنامه بانوان غرب آسیا که به مناسبت میلاد قمر بنی هاشم در رواق دالرحمه برگزار شد، گفت: ۶ ساله از کشور عراق به ایران مهاجرت کردیم. ابتدا ترک و عراق و آمدن مشهد برایمان، اما بعد یکسال عادت کردیم.
وی افزود: بدین هدف به ایران آمدیم که فرزندانمان در این کشور زندگی و با ادآب و سنن اینجا آشنا شوند و به خوبی زبان فارسی را صحبت کنند چون پدرشان اصالتا ایرانی است.‌
ایمان گندم احساسش نسبت به حضرت رضا(ع) را غیر قابل توصف دانست و گفت: هر شب جمعه یا دو هفته یکبار برای زیارت به حرم امام هشتم(ع) مشرف می شویم و بسیار احساس خوبی داریم و آرامش و اطمینان خاطر در وجودمان ایجاد می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که مادران شیعه چه وظایفی در قبال ائمه‌ اطهار دارند، گفت: ولادت و شهادت ائمه اطهار را هر ساله باید باشکوه برگزار کنیم و مناسبت های این بزرگواران را زنده و پایدار نگه داریم تا این مراسمات همیشه پابرجا و ماندگار بمانند.
این بانوی شیعی رابطه و پیوند دو کشور ایران و عراق را بسیار مستحکم دانست و گفت: این دو ملت شیعی در پیشرفت جهان اسلام و ترویج و معرفی شیعه بسیار می توانند اثر گذار باشند.
ایمان گندم با اشاره به اینکه تمام ائمه اطهار نور واحد هستند، ابراز کرد: برای ما بین امام حسین(ع) و امام رضا(ع) تفاوتی نیست چرا که مهر و محبت هر دوی این بزرگواران نامحدود است و ما دلتنگ و مشتاق امام حسین(ع) و ابالفضل عباس(ع) و نجف اشرف هستیم و تابستان برای زیارت به عراق می رویم.

کد خبر 259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha