امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی آستان قدس رضوی با چهار مجموعه دانشگاهی اندونزی

به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، طی مراسمی ۴ تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان چهار مجموعه دانشگاهی از کشور اندونزی به امضا رسید.

به گزارش عتبه نیوز، با توجه به اینکه کشور اندونزی از جمعیت ۲۷۷ میلیون نفری برخوردار بوده و چهارمین کشور پر جمعیت جهان است و همچنین ۸۷ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و در این کشور ۵۸ دانشگاه اسلامی وجود دارد، فرصت بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و اندونزی فراهم کرده است.
در همین راستا طی مراسمی که صبح امروز ۲۷ آبان ماه  در تالار شیخ بهایی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه بین‌الملل به امضاء دکتر عبدالحمید طالبی از سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و دکتر محمد صبحی از دانشگاه پارامدینه، دکتر انور سانوسی از دانشکده اصول دین و ادب، دکتر ادی ستیاوان از دانشکده شریعت و دکتر سفیان ساهوری از موسسه الاحیاء از کونینگان اندونزی از کشور اندونزی رسید.
این تفاهم نامه با هدف ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی بین سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و دانشگاه‌های کشور اندونزی به امضا رسید.
از زمینه‌های همکاری این تفاهم نامه می توان به  بازدید و تبادل اعضای هیئت علمی و پژوهشگران به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی و آموزشی مشترک، برگزاری همایش های مشترک سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مورد علاقه دو طرف، تبادل دانشجو در برنامه های درازمدت یا کوتاه مدت و تلاش برای اعطای بورس تحصیلی بر اساس برنامه های پیشنهادی دو طرف، تبادل اطلاعات در زمینه های گوناگون از جمله آثار پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان وهمکاری در زمینه چاپ مقالات اساتید و دانشجویان در مجلات معتبر طرفین اشاره کرد.
شایان ذکر است، این تفاهم نامه در دو نسخه اصلی به زبان انگلیسی و فارسی به امضاء رسید.

کد خبر 2745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha