دسترسی به ۱۳ هزار منبع اطلاعاتی تخصصی جغرافیا در کتابخانه تخصصی رضوی

نزدیک به ۱۳ هزار منبع اطلاعاتی متنوع در کتابخانه تخصصی جغرافیا سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهدمقدس در دسترس اهل علم و پژوهش قرار دارد.

مسئول کتابخانه تخصصی جغرافیا آستان قدس رضوی در خصوص این منابع اطلاعاتی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: در حال حاضر، ۶ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب چاپی، ۴ هزار و ۷۵۰ برگ نقشه، ۱۲۰۰ پایان‌نامه، ۳۵۰ اطلس و ۳۰۰ لوح فشرده در این کتابخانه تخصصی وجود دارد.
مژگان جلیلیان با اشاره به این‌که در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، چهار هزار نفر از منابع اطلاعاتی و خدمات مطالعاتی کتابخانه تخصصی جغرافیا آستان قدس رضوی استفاده کردند، گفت: همچنین در این مدت، حدود ۱۰ هزار منبع متنوع اطلاعاتی توسط مراجعان این کتابخانه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
 

ارائه خدمات متنوع علمی و تخصصی
در ادامه وی بیان کرد: در سال جاری کتابخانه تخصصی جغرافیا به منظور افزایش فضای مطالعاتی خود و با توجه به همکاری این کتابخانه با انجمن معلمان جغرافیای خراسان رضوی و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های علمی برای معلمان جغرافیا و علاقه‌مندان این رشته، از مکان قبلی به فضایی در داخل مخزن کتاب‌های چاپی انتقال یافت.
جلیلیان با تأکید بر این‌که خدمات این کتابخانه به‌ صورت قفسه ‌باز به مراجعان ارائه می‌شود، گفت: اعضای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی علاوه‌بر استفاده از منابع مطالعاتی در محل این کتابخانه تخصصی، می‌توانند نسخه‌های مکرر کتاب‌های مورد نیاز خود را همچون سایر بخش‌های کتابخانه مرکزی امانت بگیرند.
وی با اشاره به این‌که معرفی کتاب‌ها و منابع تخصصی این کتابخانه جغرافیا در سایت سازمان در حال انجام است، افزود: همچنین مراجعان می‌توانند از خدماتی نظیر اسکن، پرینت و کپی منابع، امکان استفاده از لوح‌های فشرده (حاوی نقشه، اطلاعات گردشگری در مورد مناطق مختلف جهان، نرم‌افزارهای نقشه‌کشی و...) و مشاوره پژوهشی و جغرافیایی توسط مشاوران کتابخانه بهره‌مند شوند. مشاورین متخصص جغرافیا نیز در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه‌ برای خدمت به محققان در کتابخانه حضور دارند.
مسئول کتابخانه تخصصی جغرافیا سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی متذکر شد: این کتابخانه به عنوان یکی از کتابخانه‌های تخصصی این سازمان در سال ۱۳۸۰، با هدف دسترسی و استفاده پژوهشگران از میزهای مخصوص نقشه‌کشی و نقشه‌خوانی، لوازم و ادوات نقشه‌کشی، کپی و تکثیر منابع افتتاح شده است.
گفتنی است، کتابخانه تخصصی جغرافیا آستان قدس رضوی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۳:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۲:۳۰ (به استثنای روزهای تعطیل رسمی) به نشانی: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، طبقه یک(در محل مخزن کتاب‌های چاپی)، به محققان، دانشجویان و دوستداران رشته جغرافیا خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر 3434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha