حضور سه میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران تا ظهر نیمه شعبان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم اعلام کرد: از صبح سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه تا ظهر هفدهم اسفندماه، سه میلیون عاشق و دلداده امام زمان(عج) که شامل زائران و مجاوران می‌شوند، در مسجد مقدس جمکران حاضر شده‌اند.

ابوالقاسم مقیمی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: این آمار بر اساس ترددشمارهای جاده‌ای و مسجد مقدس جمکران، ورود خودروها به استان قم و آمار اعلامی تلفن‌های همراه موجود در مسجد مقدس جمکران توسط شرکت ارتباطات سیار استان گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نیمه شعبان امسال نسبت به سال گذشته، افزایش ۲۵ درصدی تردد و ورود خودرو به استان قم را تا کنون شاهد بودیم.

دهه هشتادی ها میدان دار جشن های نیمه شعبان

مدیرکل فرهنگی استانداری قم نیز، دهه هشتادی‌ها را میدان دار جشن‌های نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: امسال دانش‌آموزان و دانشجویان دهه هشتادی با حضور پرشور خود در برپایی موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران، میدان دار جشن‌های نیمه شعبان هستند.

صادق بیطرفان بیان کرد: حرکت‌های دانش آموزی در ایام نیمه شعبان با محوریت سازمان دانش آموزی استان قم انجام می‌شود که خادمی برای موکب‌ها، خدمت‌رسانی در طول مسیر پیاده‌روی، راهنمای زائر، برپایی غرفه‌های فرهنگی، اسکان و تکریم زائرین، رسانه و غیره از جمله فعالیت‌های دهه هشتادی‌ها است.

مدیرکل فرهنگی استانداری قم گفت: گروه‌های مقاومت کتائب حزب الله، نجباء، حشدالشعبی، حزب الله لبنان، فاطمیون، زینبیون و غیره نیز امسال با برپایی موکب‌هایی در مسیر پیاده‌روی حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران، به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند.

وی با تاکید بر حضور هنرمندان در موکب‌های هنری استان قم ابزار کرد: در جشن‌های نیمه شعبان فعالین انجمن‌های هنری، عکاسان، خوشنویسان، نمایش و تئاترهای خیابانی مشغول به برپاییبرنامه‌های فرهنگی هستند که این فعالیت‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های هنری استان قم تا پنجشنبه ادامه دارد.

منبع: ایرنا
کد خبر 355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha