ورود سرمایه گذاران اماراتی به منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با مشارکت آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذاران اماراتی، طرح‌های لجستیکی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون دلاری اماراتی‌ها اجرا خواهد شد.

پس از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی، ترکی و روسی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح‌های پارک بزرگ لجستیک، سایت تخصص ترانشیپ زغال سنگ و کود پتاس و همچنین ساخت کارخانه فرآوری گوگرد، حالا سرمایه‌گذاران اماراتی، قرارداد همکاری امضا کرده‌اند تا با تاسیس شرکتی مشترک بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت اماراتی، تمامی فرآیندهای مربوط به بارانداز، تخلیه و بارگیری، انبارداری و... توسط این شرکت انجام شود.
 

افزایش ۴ برابری جابجایی کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره این قرارداد اظهار کرد: براساس توافق صورت گرفته قرار است در فاز نخست، تجهیزات مربوط به خدمات لجستیکی از قبیل جرثقیل، لیفتراک و... توسط شرکت اماراتی تهیه و ارائه شود.
محمدرضا برهمند ادامه داد: در فاز دوم نیز اقدامات لازم برای اجرای طرح مربوط به بسته‌بندی محصولات فله نظیر کودهای شیمیایی، زغال سنگ و... با رویکرد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان انجام خواهد شد.
او میزان جابجایی کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را سالانه ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست، این رقم با رشد ۴ برابری به حدود ۳ میلیون تن خواهد رسید.
 

بهره‌برداری از فاز نخست تا پایان سال ۱۴۰۱
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱، برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.
او افزایش سرعت فرآیندهای تخلیه و بارگیری و جابجایی کالا، کاهش هزینه برای صاحبان کالا و اجرای شیوه‌های نوین تخلیه و بارگیری را جمله مزیت‌های اجرای مفاد این قرارداد عنوان کرد.

منبع: آستان نیوز
کد خبر 370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha