۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی مجری طرح ضیافت الهی

طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش عتبه‌نیوز؛ با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و از طرفی بهار قرآن با بهار طبیعت تقارن یافته، لذا برنامه‌های قرآنی امسال به‌صورت ویژه‌تر طی روزهای ۲۲ اسفندماه سال جاری تا ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شامل برگزاری مراسم سخنرانی، مناجات‌خوانی، برگزاری مراسم ادعیه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و جلسات جزء‌خوانی قرآن می‌شود.

همچنین برگزاری بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در ۳۵ بقعه متبرکه در طول ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.

۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی مجری طرح ضیافت الهی

ترویج فرهنگ افطاری ساده از دیگر اقدامات اداره اوقاف در طول ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان است که از محل موقوفات مرتبط، نذورات و کمک‌های خیران هزینه این سفره‌ها تأمین می‌شود.

با همکاری مدیرکل زندان‌های استان نیز ۵۰۰۰ نفر از زندانیان به همراه خانواده در طول طرح ضیافت الهی از سفره‌های افطاری که در بقاع متبرکه مشهد پیش‌بینی شده است بهره‌مند خواهند شد.

برپایی بیش از ۴۵ خیمه معرفت با ارائه خدمات مشاوره دینی، پاسخگویی به شبهات، تبیین دستاوردهای نظام و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ... از جمله اقدامات در طول برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی مجری طرح ضیافت الهی

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، جنگ نرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری مسابقات فرهنگی در طول طرح نیز در دست اقدام است، ضمن اینکه برگزاری مراسم ملی و مذهبی از جمله مراسم تحویل سال جدید و طرح «قرار دوازدهم» در روز ۱۲ فروردین‌ماه نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح ضیافت الهی به شمار می‌رود.

۱۰۰ مبلغ در طول اجرای طرح ضیافت الهی فعالیت فرهنگی دارند و برنامه‌هایی از جمله تبیین احکام، اجرای مراسم ادعیه، ارائه خدمات رفاهی و اسکان در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.

یادآورمی‌شود؛ تقارن دوم فروردین‌ماه با وفات حضرت خدیجه(س) مراسم «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است. همچنین مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم شام غریبان امام علی(ع)، برگزاری مراسم لیالی قدر و برنامه روز قدس از دیگر برنامه‌های اجرایی در طول ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان خواهد بود.

کد خبر 3914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha