استفاده اعتاب کشور عراق از الگوهای آستان قدس رضوی در ایجاد مؤسسات تولیدی

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: صنعت دامپروری به واسطه نقش مهمی که در تأمین امنیت غذایی مردم دارد، نیازمند توسعه مدیریت هوشمندانه و پویا است.

به گزارش عتبه نیوز ؛ دکتر سید مهدی سدیدی در بازدید از شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی اظهار کرد: صنعت دامپروری در آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر به واسطه افزایش بهره‌وری در تولید گوشت و شیر و همچنین اقدامات متعددی که در حوزه اصلاح نژاد دام انجام شده، رشد قابل توجهی داشته است و در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه دامپروری شرق کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: این شرکت با برخورداری از سابقه فعالیتی بیش از ۴۰ سال در عرصه صنعت دامپروری و لبنی، به همراهی قدرتمند در کنار سایر تولیدکنندگان تبدیل شده است.

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، سلامت و کیفیت محصولات تولیدی را اولویت اصلی این حوزه دانست و گفت: صنایع دامپروری و لبنی رضوی جزء مطرح‌ترین شرکت‌های تولیدی در کشور است که محصولات با کیفیت و سالم را از کارخانه به سفره‌های مردم، آن هم با قیمت اقتصادی و مناسب عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و الگوسازی آن در جهان اسلام تصریح کرد: پیشرفت‌های آستان قدس رضوی در صنایع مختلف باعث شده است امروز عتبات عالیات کشور عراق برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی خود از بنیاد بهره‌وری موقوفات الگوبرداری کند که این امر نشان دهنده اجرای دقیق برنامه راهبردی توسط این مجموعه بزرگ اقتصادی در مسیر موفقیت است.

دکتر سدیدی ادامه داد: تاکنون کشورهای مختلفی برای ایجاد مراکز علمی و دانشگاهی خود از الگوهای موفق اقتصادی در آستان قدس رضوی بهره گرفته‌اند.

وی نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های این آستان مقدس دانست و خاطرشان کرد: بدون تلاش کارکنان برای حفظ و صیانت از مجموعه‌ای که متعلق به امام هشتم(ع) است، این شرکت در مسیر رشد و صعود قرار نمی‌گرفت.

دکتر سدیدی ادامه داد: بنیاد بهره‌وری موقوفات نه به عنوان ناظر، بلکه در نقش حامی در کنار شرکت‌ها و موسسات اقتصادی آستان قدس رضوی قرار دارد.

تولید و عرضه روزانه ۱۸۵ تن شیر

مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی نیز در این بازدید با اشاره به طرح نهایی توسعه واحد دامپروری کنه بیست گفت: توسعه این واحد یکی از طرح‌های مهم شرکت است که عملیات احداث آن از سال آینده و با اختصاص اعتبار با ظرفیت ۵۰۰۰ راس دام مولد آغاز می‌شود.

آرش فرزادنیا ادامه داد: در حال حاضر شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی با در اختیار داشتن ۱۳ هزار دام سنگین و ۳ هزار دام سبک، روزانه ۱۸۵ تن شیر تولید و عرضه می‌کند.

کد خبر 438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha