همایش «بررسی راهکارهای تعامل آستان قدس رضوی با اتحادیه بانوان جهان اسلام» برگزار شد

به همت معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، همایش «بررسی راهکارهای آستان قدس رضوی با اتحادیه بانوان جهان اسلام» برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این همایش که با حضور بانوان فرهیخته و فعال علمی و فرهنگی بین‌الملل در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به شان و عظمت مقام زن از منظر اسلام اشاره کرد.
وی با بیان اینکه شان و جایگاه بانوان در طول تاریخ دچار تغییراتی شده است، گفت: جایگاه زن در اسلام از جنبه‌های مختلف سیاسی، حقوقی، اجتماعی و درون دینی (اعتقادی، تاریخی، فقهی) مورد توجه است و قرآن کریم نیز در موضوع زنان و احکام آنها در اسلام، سخنان بسیاری دارد.  
حجت‌الاسلام ذوالفقاری افزود: برخی سوره‌ها همانند سوره کوثر بر اساس برخی روایات شأن نزولی دارد که بیانگر عظمت و بزرگی حضرت فاطمه زهرا (س) است. خدای متعال با نزول سوره مبارکه کوثر این مسئله را بیان کرد که ما به تو کوثر عطا کردیم. در پایان سوره کوثر خداوند می فرماید کسانی که دشمنان تو هستند و مقابل تو قرار دارند و انتظار دارند کسی راه تو را ادامه ندهد، خودشان ابترند.
وی خاطر نشان کرد: مردمی بودن مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی است و از آنجایی که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دادند، انقلاب اسلامی زمینه را برای حضور گسترده و مؤثر زنان فراهم آورد.
لاله افتخاری، دبیر اتحادیه جهانی بانوان اسلام نیز در ادامه این مراسم با یان اینکه همه ما مفتخر به خادمی و نوکری امام رضا(ع) هستیم، بیان کرد: کسانی که خدمت و کمک کردن به دیگران را با تاسی از انبیاء و اولیای الهی پیشه کار خود کرده‌اند، به نورانیت رسیده‌اند  و راه مستقیم خود را پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد:  به محضر نورانی ثامن الحجج(ع) آمده‌ایم تا با امام خود عهد و پیمان ببندیم و به بررسی روش‌های مختلف دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و قرآن کریم بپردازیم.

کد خبر 57

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha