مشارکت بیمارستان رضوی در توسعه گردشگری سلامت

با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هیئت عراقی، با هدف توسعه گردشگری سلامت و حذف واسطه‌ها از این صنعت، ارجاع بیمار از عراق به مشهد و آموزش پزشکان عراقی در بیمارستان رضوی به شکل نظام‌مند دنبال خواهد شد.

به گزارش آستان‌نیوز، بیمارستان فوق تخصصی رضوی که یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در منطقه است، طی سالهای اخیر جایگاه خود را در صنعت گردشگری سلامت به خوبی پیدا کرده و بسیاری از بیماران کشورهای همسایه، برای پیگیری روند تشخیصی و درمانی خود از خدمات این بیمارستان بهره‌مند می شوند. با این حال، به اذعان مسئولان کشور وجود مشکلاتی همچون دلالی و واسطه‌گری در حوزه گردشگری سلامت، همواره یکی از موانع توسعه این صنعت سلامت محور در کشور بوده و سبب شده ظرفیت‌های کم‌نظیر موجود، همچون بیمارستان فوق تخصصی رضوی، به طور کامل و حداکثری برای رونق این صنعت مورد استفاده قرار نگیرد. 
در همین راستا و با هدف کاهش این موانع، بیمارستان فوق تخصصی رضوی تفاهم‌نامه همکاری مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نمایندگی از وزارت بهداشت و همچنین هیئت عراقی اجرایی کرد. این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی، دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سرکنسول عراق در مشهد و نماینده هیئت عراقی امضاء شد و طرفین برای انجام همکاری‌های لازم جهت تحقق اهداف تعیین شده، توافق کردند.
 

اهدف تفاهم‌نامه
تسهیل گردشگری سلامت بین دو کشور، ارجاع مستقیم و نظام‌مند بیماران عراقی به بیمارستان رضوی برای دریافت خدمات درمان، حذف واسطه‌ها و آموزش پزشکان عراقی در رشته‌های مختلف پزشکی، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است. 
این هیئت عراقی در سفر دو روزه خود به مشهد، نشست مشترکی را نیز با مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار کردند و ضمن بازدید از بخش‌های بستری بیماران بین‌الملل این بیمارستان(IPD) ، از نزدیک با ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای ارائه خدمت به بیماران غیرایرانی آشنا شدند.
شایان ذکر است مجوز تاسیس نخستین واحد و دپارتمان گردشگران سلامت (IPD) کشور، در سال ۱۳۹۴ به طور رسمی به بیمارستان فوق تخصصی رضوی اعطاء شد و به دلیل گستردگی پوشش درمانی در این بیمارستان، اکثر رشته‌های فوق تخصصی این مرکز درمانی مورد توجه مخاطبان غیرایرانی قرار دارد.

کد خبر 83

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha