۷ مهمان خارجی در دومین پیش نشست کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سخنرانی می کنند

به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دومین پیش نشست کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور ۷ مهمان از کشورهای مختلف برگزار می شود.

عبدالحمید طالبی در نشستی خبری که روز شنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار شد، به جزئیات و تاریخ برگزاری دومین پیش نشست کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: این مراسم در تاریخ نهم خردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی گفت: امام محمد عاصی، امام جماعت واشنگتن، در این کنگره به تبیین موضوع امام رضا(ع) یک امام می‌پردازد و دکتراولسی ژازکسی، استاد دانشگاه اسلامی مالزی نیز با موضوع «عدالت انکار شده، شرایط پیچیده اسلام در اروپا» سخنرانی می‌کند.
 طالبی خاطر نشان کرد: دکتر ربکا مسترتون، استاد کالج اسلامی لندن نیز از دیگر سخنرانان این مراسم است که با موضوع «وظیفه مسلمانان در کمپین برای اصلاح نظام قضایی بریتانیا معطوف به آموزه های اهل بیت(ع) با تاکید بر سنت آموزه های رضوی» سخنرانی خواهد کرد و نظیمه دانجی، فارغ التحصیل دانشگاه سوآز، رئیس بخش مطالعات عربی موسسه المهدی مفهوم عدالت اجتماعی در سایه مفاهیم قرآنی قسط و عدل را تبیین می‌کند.
وی گفت: مرجان عاصی، فرزند امام عاصی متخصص مطالعات حدیث نیز با موضوع حدیث امام رضا(ع) در تقابل و عدم تبعیت از حاکم جائر و تفاسیر آن در حدیث علم و اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران، با عنوان مدارا و احترام به کرامت انسانی و راهبردهای تقویت همزیستی برای استقرار عدالت فراگیر به ایراد سخن می پردازند.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: از دیگر سخنرانان این مراسم می‌توان به  سیف‌الدین کارا، استاد دانشگاه هلند اشاره کرده که تبیین موضوع فعالیت‌های امام رضا(ع) در زمان حکومت مامون پیشبرد مکتب و رهبری در زمان بحران، را بر عهده دارد و مفاهیم عدالت و ظلم در کلام امام رضا(ع) در ابعاد اعتقادی و علمی و نظام اجتماعی نیز عنوان موضوعی است که توسط حسین اوزجان، محقق و نویسنده حوزه رضوی ترکیه تبیین می‌شود.
وی افزود: محمود شاکر عبود الخفاجی، استاد دانشگاه اسلامی نجف اشرف به «رویکرد رضوی در راهبردهای هویت اسلامی در تحقق عدالت اجتماعی» اشاره می‌کند و عبدالاله عبدالوهاب العرداوی، استاد دانشگاه کوفه به تحلیل و بررسی «مبانی عدالت در اندیشه رهبری امام رضا(ع)» می‌پردازد.

کد خبر 1048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha