شیعه نه ظلم می کند و نه زیر بار ظلم می رود

این مبلغ اهل کنگو با خاطر نشان کردن اینکه شیعه نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد، اظهار کرد: ابا عبدالله(ع) و اصحاب ایشان به عنوان کسانی که در برابر ظلم ایستادند باید سنبل مظلومیت شناخته شوند.‌

به گزارش عتبه نیوز، ثابتی انگوی طلبه جامعه المصطفی و دکترای حقوق خصوصی در گفتگو با سرویس بین الملل آستان قدس رضویی در حاشیه نشست مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: از طلاب جامعه المصطفی هستم و ۷ سال در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل و دکترای حقوق خصوصی را دارم .
وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه معرفی حقانیت شیعه و واقعه عاشوراست و از مسئولین آستان قدس رضوی که این همایش را در حرم برگزار کردند تشکر می کنم.
شیعه در برابر ظلم ایستادگی می کند این مبلغ دینی ابراز کرد: این همایش اولا یک پیام برای جهان دارد و آن هم بد بودن ظلم است و دوم اینکه حقانیت تشیع را اثبات می کند که شیعه کوچکترین ظلمی را انجام نمی دهد و در مقابل ظلم نیز ایستادگی می کند، سوما یک تبلیغ بزرگ و یاداوری این مهم است که کودکان چهره مظلوم و معصومی دارند و هر انسانی آزاده ای زمانی که ازار کودکی را می بیند، دلش غمگین می‌ شود.
ثابتی انگوی افرود: به همین دلیل این بهترین و بزرگترین برنامه تبلیغی می تواند باشد که بدون سخنرانی و منیر این پیام ها را برسانیم.
این مبلغ اهل کنگو اظهار کرد: ابا عبدالله(ع) و اصحاب ایشان به عنوان کسانی که در برابر ظلم ایستادند باید سنبل مظلومیت شناخته شوند و برگزاری چنین همایش ها و معرفی اهل بیت(ع) زمینه ساز بیداری ملت هاست.
وی ابراز کرد: در عرصه بین الملل کارهای بسیاری صورت می گیرد اما باید بیشتر تلاش کنیم؛ چرا که امروز در مواجه با ابرقدرت آمریکا و هالیوود که تمام مسائل را وارونه نشان می دهد، تبلیغ هر چه بیشتر تشیع ضروری است.
ضرورت ورود به عرصه رسانهاین مبلغ دینی اهل کنگو خاطر نشان کرد: باید در عرصه رسانه قوی عمل کنیم و محتوای غنی، مستدل و منطقی که مطابق با فطرت انسان است را به جهان نشان دهیم چرا که اگر به قلب سلیم انسان برسد قطعا می پذیرد.
ثابتی انگوی اظهار کرد: در این زمینه تلاش های بسیاری صورت گرفته، اما نباید از دشمنی که فرهنگ نادرست را القا می کند غافل شویم. آنها با استفاده از اینترنت فرهنگ خود را القا می کنند و ما باید مقابله به مثل کنیم چون ما محتوای خوب و انسان ساز داریم.
این مبلغ دینی بیان کرد: انسان همیشه دنبال معنویت بوده و برخی در یوگا به دنبال آن هستند و برخی در مکان های دیگر دنبال آن هستند، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که کمال معنویت را در اسلام آن هم در تشیع می توانید بیابید. .تشیع موافق عقل و فطرت است ثابتی انگوی با اشاره به اینکه تشیع موافق عقل و فطرت است، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم آن را درست بیان ‌کنیم مردم جذب خواهند شد. همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند اگر جامعه محاسن کلام ما را بشوند پیرو ما خواهند شد.
وی گفت: باید محاسن کلام اهل‌بیت(ع) را به جامعه منتقل و ثانیا از لحاظ عملی که بهترین شیوه تبلیغ است، صدای شیعه را به جهانیان برسانیم.
این مبلغ دینی اظهار کرد: اهل بیت(ع) می فرمایند شما شیعیان چون منسوب ما هستید به گونه ای رفتار کنید که زیبنده باشید و جز کسانی نباشید که این تصور در ذهن جامعه ایجاد شود که شیعه خطاکار است و عملش با حرفش مطابقت ندارد.
وی در خصوص تبیین جایگاه اهل بیت(ع) گفت: معرفی ائمه اطهار(ع) در ابتدا تصور می شود کار آسانی است، اما با دقت نظر در می یابیم که چندان آسان نیست؛ چرا که من به عنوان انسان ناقص چگونه می توانم، یک انسان کامل را معرفی کنم؟
ائمه اطهار الگوی معنویت و اخلاق هستند ثابتی انگوی گفت: ائمه اطهار(ع) معدن علم هستند و اگر ما بتوانیم اهل بیت را به عنوان نماد علم معرفی کنیم بسیار موثر است چون هر انسانی به دنبال علم است.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) از نظر اخلاقی، علم، معنویت و انسانیت الگو هستند، اظهار کرد: بشر همیشه دنبال الگوست، به همین دلیل دوست دارد شبیه فوتبالیست ها باشند. اهل بیت(ع) انسان و الگوی کامل هستند و ما اگر بتوانیم انسانی که از همه لحاظ بی نظیر و برتر است به عنوان الگو در نظر بگیریم، جامعه پیرو او می شود.
این مبلغ دینی ابراز کرد: یک مسیحی کتابی می نویسد با نام امام علی(ع) صدای عدالت. او حضرت علی(ع) را به عنوان عدالت مجسم می داند. او مسلمان نیست، اما چرا چنین کتاب می نویسد؟ چون به عظمت شخصیت حضرت علی پی برده است. متوجه شده عدالت حضرت علی(ع) بر تمام بشریت چه شیعه، غیر شیعه و غیر مسلمان جاری است.

کد خبر 106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha