۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
تندیس طیب ثبت ملی شد

سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی از ثبت ملی تندیس طیب با رویکرد صیانت از این نشان و کمک به برندسازی آن خبر داد.

ایمان اسدی در گفت‌وگو با عتبه نیوز اظهار کرد: طرح این تندیس به عنوان یکی از نمادهای بصری نشان طیب و به منظور جلوگیری از سوء استفاده از آن، در قالب طرحی صنعتی از طریق اداره مالکیت صنعتی ایران ثبت شده است.
او ادامه داد: تندیس طیب با الهام از مفهوم شجره طیبه در آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم، با ابتکار و خلاقیت اعضای موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی طراحی شده است. 
 

هدفگذاری برای ثبت نشان طیب در عرصه بین‌المللی
سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی درباره مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این مجموعه در حوزه طیب گفت: بدین منظور در سال جاری برنامه‌های متعددی در حال پیگیری است که طرحی تحقیقاتی با عنوان «حمایت‌های حقوقی از نشان طیب در سطح ملی و بین‌المللی» یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود.
او ادامه داد: ثبت زیست‌بوم کسب و کار طیب، طرح دیگری است که به عنوان اختراع و در قالب سامانه ارزیابی و رتبه‌بندی دنبال می‌شود.
اسدی با اشاره به ثبت نشان طیب در اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: همچنین کسب حمایت از نشان طیب در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی در حال پیگیری است که بدین منظور در تلاش هستیم این نشان در سازمان مالکیت فکری آفریقا به عنوان قاره‌ای که بخش بزرگی از جمعیت آن مسلمان هستند، ثبت شود.


او ادامه داد: علاوه‌براین برنامه‌ریزی شده است تا نشان طیب در سایر کشورهای اسلامی از طریق معاهدات بین‌المللی مانند پاریس و مادرید به ثبت برسد.
اسدی از اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه محصولات، واحدهای صنفی و سازمان‌ها برای دریافت نشان طیب خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعدادی از برترین شرکت‌ها و موسسات در حوزه‌های مختلف که حائز شرایط مورد نظر باشند، نشان طیب را به عنوان یک نشان اعتباربخش دریافت کنند.

کد خبر 1065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha