مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر در ۴۵ کشور جهان برگزار می شود

استاد دانشگاه و فعال عرصه بین الملل با اشاره به اینکه مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر در ۴۵ کشور جهان برگزار می شود، افزود: این برنامه باشکوه توانسته به عنوان نخ تسبیح شبکه سازی خوبی از شیعیان و دوست داران حضرت انجام دهد که نتایج آن به روشنی قابل رویت است.

به گزارش عتبه نیوز، حسین مرادی دولت آبادی استاد حوزه و دانشگاه و فعال عرصه بین الملل در حاشیه نشست اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه به دستاوردهای ایران در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد گسترش اسلام در جهان هستیم که انقلاب اسلامی ایران در این راستا تاثیر بسیاری داشته است.‌
این عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر ابراز کرد: برگزاری مراسم شیرخوارگان در جمعه اول ماه از جمله دستاوردهای مجمع جهانی علی اصغر است. این برنامه باشکوه در ۲۵ هزار مراسم در شهرها و روستاهای مختلف کشور و در 45 کشور دنیا برگزار می شود که نشان دهنده موفقیت بالای آن است.
این استاد دانشگاه و فعال عرصه بین الملل ادامه داد: مراسم شیرخوارگان علی اصغر توانسته به عنوان نخ تسبیح شبکه سازی خوبی از شیعیان و دوست داران حضرت انجام دهد که نتایج آن به روشنی قابل رویت است.
وی به جایگاه والا و شخصیت با عظمت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و افزود: در تبیین جایگاه ائمه اطهار(ع) باید کار دلی و عاطفی انجام شود و قطعا در این زمینه دستگاه امام حسین بیشترین ظرفیت را دارد.
این عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر ادامه داد: قطعا انجام کار علمی و بر پایه مستند و عمق بخشی باید مورد توجه قرار گیرد. تا عقل و دل ها را در کنار هم بتوانیم جذب کنیم که قطعا مانا و پایدار خواهد ماند.
حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی در پاسخ به این پرسش که برای معرفی شیعه به دیگر ملل چه ملاحظاتی را باید در نظر گرفت ابراز کرد: شیعه چون اسلام راستین واصیل است و صحبت های آن از اهل بیت و منبع نور است ملاحظه خاصی وجود ندارد، اما باید مساله تقریب بین مذهب و تقریب بین ادیان، قواعد گفتگو و مذاکره و ارائه ایجابی بدون کارهای سلبی مورد توجه قرار گیرد.
این استاد دانشگاه و عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد:اگر این مسیر طی شود جریان شیعه ممتاز می شود و مانند سلفی، تکفیری و اخوانی ها و بسیاری افراد که از اسلام سواستفاده‌ می کنند نمی شود.
وی در پایان یاداور شد: در حال حاضر اسلام گرایی در جهان به سرعت در حال رشد است؛ چون بشریت بیدار شده است و و دنبال مطالب ناب است و این مهم را در کشورهای مختلف شاهد هستیم که هر روز به پیروان اهل بیت(ع) افزوده می شود.

کد خبر 110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha