جایگاه اهل بیت در جامعه به درستی معرفی نشده است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه معرفی اهل بیت(ع) موضوعی است که تلاش و جهد وافری را می طلبد، گفت: در حقیقت مردم اهل بیت(ع) را به گونه ای صحیح نشناختند و علتش این است که به درستی معرفی نشدند.

به گزارش عتبه نیوز، سید یاسر قطیش اهل لبنان، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در حاشیه نشست مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گفتگو با سرویس بین الملل آستان قدس رضوی گفت: دستاوردهای شیعه در سطح بین الملل با محوریت واقعه عاشورا بسیار زیاد است.
وی ابراز کرد: دستاوردهایی در حوزه محتوایی سیره اهل بیت(ع) و تاریخ، علوم عقلی، هنرها ی مختلف با محوریت مصائب ائمه اطهار(ع)، عاشورا، کربلا و مسائل مربوط به آن توسط قلم ها و از مسیر رنگ ها ایجاد شده به گونه ای که گویی مخاطب مصائب فوق را از نزدیک احساس می کند .
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: کلیه این دستاوردها با محوریت شعار " رحم الله عبدا احیا امرنا " می باشد.
سید یاسر قطیش ابراز کرد: در خصوص تبیین جایگاه اهل بیت(ع)‌اظهار کرد: معرفی این بزرگواران موضوعی است که تلاش و جهد وافری را می طلبد و صرف محبت ایشان کفایت نمی کند؛ بلکه تبیین صحیح نیازمند تلاش از طریق مفاهیم ارائه شده توسط اهل بیت(ع) که همان قول، فعل و تقریر ایشان است محقق می شود.
وی ادامه داد: در حقیقت مردم اهل بیت(ع) را به گونه ای صحیح نشناختند و علتش این است که به درستی معرفی نشدند.
سید یاسر قطیش اظهار کرد: چرا که اگر جامعه اهل البیت(ع) را به درستی و به دور از خرافات و وهمیات بشناسند، از مکتب ایشان پیروی خواهند کرد .
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تقریبا حدود ۳۰ درصد از ساکنان لبنان مسلمان و نیمی از آن ها شیعه هستند. مسلمانان تلاش و فعالیت های بسیاری در زمینه احیاء امر اهل بیت(ع) انجام می دهند.
وی افزود: ترویج اسلام در لبنان از طریق اقامه محافل، مراسمات و عزاداری، نمایشگاه ها، کارگاها و دوره های علمی و تخصصی ، محافل شعری ، تالیف کتب و مقالات(ع) در زمینه معرفی صحیح اهل بیت(ع) به مردم به دور از تحریف و از طرق عقلی و علمی انجام می شود.

کد خبر 111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha