بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد

همزمان با پنجم ذی القعده و پنجمین روز دهه کرامت رضوی مراسم بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، همزمان با پنجمین روز دهه کرامت مراسم بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با سخنرانی دکتر سرابی مدیر عامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از مسئولین، خادم یاران رضوی و خدام افتخاری بقاع متبرکه شهرستان کاشمر در زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله مدرس برگزار شد.

دکتر سرابی در این مراسم اظهار کرد: امامزادگان همچون ستاره های درخشان و ثروت های بی بدیلی هستند که در آسمان مملکت ما نور افشانی می کنند.

وی با بیان اینکه امامزادگان پناهگاه مردم، قطب های فرهنگی و اعتقادی برای مردم شریف ایران هستند، افزود: تاریخ نشان می دهد دستگاه ظلم اموی و عباسی سعی کردند آثار و نسل اهل بیت(ع) را پنهان کرده و از بین ببرد ولی امروزه می بینیم در نقاط مختلف، مردم دلداده اندیشه ها و مزارهای این بزرگواران هستند.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی در بخش دیگر سخنانش گفت: در دوران خفقان رضاخانی هم سعی شد محل دفن شهید آیت‌الله مدرس از مردم پنهان بماند اما امروز به مثابه یک امامزاده مورد توجه و پناهگاه مردم قرار گرفته است.

دکتر سرابی ادامه داد: دشمن تلاش کرد شهید مدرس را از دل ها و ذهن ها حذف سازد اما خداوند متعال او را چراغ راه، عبرت تاریخ و الگوی مبارزه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس پرچمدار اصلی مبارزه با سکولاریزم بود، خاطرنشان کرد: مشی این شهید مجاهد، خدمت خالصانه به دین و مردم، شجاعت، ایثار و مقاومت بود.

سرابی با بیان اینکه امامین انقلاب از شهید مدرس الگو گرفتند و آنها نیز تحولی را در جامعه رقم زدند که دنیا را متوجه مبدأ هستی کرده است، افزود: بر ما لازم است یاد و خاطره بزرگانی را که سلسه جنبان نظام الهی و پرچمدار اسلام ناب محمدی بودند به خاطر حفظ ارزش ها زنده نگه داریم.
مدیحه سرایی، شعر خوانی و تجلیل از خدام برگزیده زیارتگاه شهید آیت الله مدرس دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 1111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha