۸۰ درصد زائران سرزمین وحی وارد عربستان شدند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا روز جمعه ۲۶ خرداد ۸۰ درصد زائران سرزمین وحی وارد عربستان شدند.

به گزارش عتبه نیوز، سیدعباس حسینی در جلسه ستاد حج درمدینه منوره گفت: در مجموع ۲۰ هتل در مدینه در اختیار داریم که ۲ هتل برای نیروهای ستادی در خارج از منطقه مرکزی و ۱۸ هتل داخل منطقه مرکزی ویژه زائران است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه هتل‌های مدینه نسبت به سالهای قبل فرسوده تر شده‌اند، اما رضایت زائران نسبت به وضعیت اسکان بهتر از دوره‌های قبلی بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان روز جمعه ۲۶ خرداد ۸۰ درصد زائران(بالای ۷۰ هزار نفر) از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد عربستان شده اند.

حسینی در خصوص بازه زمان عملیات رفت و برگشت حج ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتقال زائران به عربستان در مدت ۳۰ روز انجام خواهد شد و عملیات برگشت در مدت ۲۲ روز انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از فرودگاه طائف نیز گفت:‌رایزنی ها برای انتقال زائران به مکه از طریق فرودگاه طائف همچنان در حال انجام است اما هنوز موفق نشده ایم که نظر سعودی‌ها را در این زمینه جلب کنیم.فاصله فرودگاه طائف به مکه نسبت به فاصله فرودگاه جده به مکه کمتر است و همین کوتاه‌شدن مسیر، منجر به رفاه حال زائران خانه خدا می‌شود.

کد خبر 1234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha