قبله تهران، میعادگاه عاشقان حسینی شد

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در دومین شب از لیالی مسلمیه، غرق سوگ و عزا شد.

به گزارش عتبه نیوز، ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب دسته های عزاداری از شهرری و تهران، برای برپایی آئین مذهبی و سنتی مسلمیه به این بارگاه ملکوتی مشرف شدند.

امشب صحن ها و رواق‏های حرم مطهرحضرت سیدالکریم(ع) با حضورعزاداران حسینی که برای ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء و شهدای کربلا به این آستان آمده بودند، رنگ سوگ و ماتم به خود گرفت.

صحن های مختلف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) میزبان شیفتگان خاندان نبوی(ص) بود که با دلی آکنده از غم به این مکان مقدس آمدند تا ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) را به محضر مولای خود، حضرت سیدالکریم(ع) تسلیت عرض نمایند.

قبله تهران سراسر در سوگ شهادت حضرت مسلم(ع) بود، هیئت های عزادار، جوانان و اقشار مختلف مردم، با حضور در حرم، خیابان های اطراف و گرداگرد این بارگاه ملکوتی، غوغایی از شور و ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السّلام را به نمایش گذاشتند.

این مراسم در دومین شب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری آغاز و در ادامه با سوگواری هیئات مذهبی ادامه یافته و در پایان مرثیه خوانی حاج محمود کریمی گرما بخش این آیین نورانی بود.

گفتنی است، آئین مذهبی و سنتی مسلمیه که هر ساله به مدت سه شب برگزار می شود بزرگترین و با قدمت ترین مراسم سوگواری در پایتخت کشورمان است که این تجمع بی نظیر در جهان تشیع، نمایانگر شور و عشق جوانان و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام به ساحت مقدس آل الله علیهم السلام است.

منبع: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ع
کد خبر 1394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha