سه یادگار ارزشمند امام علی النقی(ع) برای شیعیان و پیروانشان

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم جشن میلاد امام دهم در مکه گفت: حضرت امام علی النقی(ع) سه یادگار ارزشمند برای پیروانش بر جای گذاشته است.

به گزارش عتبه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم جشن میلاد امام علی النقی(ع) که شامگاه یکشنبه در مکه مکرمه برگزار شد در سخنان خود نگاهی کوتاه به زندگی این امام فرزانه داشت و در مورد یادگارهایی که آن حضرت برای پیروان و شیعیانش بر جای گذاشته است ، گفت: اولین یادگاری ایشان زیارت «جامعه کبیره» است که سراسر آن نشانه توحید و خداپرستی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دومین یادگار «زیارت غدیر» است. آن حضرت به هنگام سفر از مدینه به سامرا، توقفی هم در نجف داشتند و با حضور در بارگاه منور امیرالمومنین(ع) این زیارت را خواندند که سرشار از آیات قرآن و ذکر خداست.

وی درباره سومین یادگاری از امام دهم شیعیان ، گفت: «زیارت اول مظلوم» دیگر یادگار ایشان برای امت مسلمان است که بسیار ارزشمند و دلنشین است.

این استاد حوزه و دانشگاه به خصوصیات دیگر حضرت امام علی النقی(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت شاگردان فراوانی داشتند که یکی از شاخص ترین آنها حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و دیگری علی بن مهزیار اهل خوزستان بود که بسیار عاشق امام بود.

کد خبر 1458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha