اعلام آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران اربعین به عراق

در این خصوص سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای اربعین از چهارم شهریورماه خبر داد و اظهار داشت: ستاد اربعین سال گذشته با تعیین نرخ «مصوب» سعی در کنترل قیمت پروازهای نجف داشت و از ایرلاین‌ها نیز دعوت کرد با حمایت از زائران کربلا در جابجایی مسافران در ایام اربعین با نرخ مصوب، مشارکت داشته باشند.

به گزارش عتبه نیوز؛ حسام قربانعلی در خصوص مشارکت ایران ایر در جابجایی مسافران به عراق در ایام اربعین امسال، گفت: ایران ایر با تمام ظرفیت برای مراسم اربعین امسال اعلام آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار زائر با هواپیمایی ایران ایر با نرخ مصوب جابجا شدند، گفت: امسال هم منتظر اعلام دستور وزیر در خصوص نحوه قیمت‌گذاری هستیم و در صورت تعیین نرخ‌های مصوب، خود را مکلف به رعایت می‌دانیم.

وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد پروازهای اربعین در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، گفت: در این جلسه تمامی معاونت‌ها و مدیران عملیات اربعین مکلف به برنامه‌ریزی برای آمادگی‌های زیرساختی، تعمیراتی و عملیاتی شدند تا در عملیات ویژه امسال که از تاریخ چهارم تا بیستم شهریور ماه انجام خواهد شد بهترین خدمت را به زائران ارائه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در روز پانزدهم شهریور ماه گفت: در این ایام خدمات ویژه‌ای برای انتقال زوار و همچنین موکب داران از تاریخ شنبه ۴ شهریور ماه، یعنی یازده روز قبل‌ از روز اربعین آغاز خواهد شد و عملیات ویژه پنج روز بعد از روز اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

توافق با عراق برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در اربعین

احمد وحیدی وزیر کشور نیز پیشتر در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.

صدور گذرنامه های ویژه کم هزینه به زائران اربعین

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز از توافق با وزارت کشور عراق برای تسهیل امور اربعین در سال ۱۴۰۲ از جمله پذیرش ارائه گذرنامه‌های ویژه کم‌هزینه به زائران ایرانی خبر داد.

با توجه به زمان باقی مانده حدود دو ماهه تا برپایی اجتماع عظیم اربعین حسینی و انتشار به موقع اخبار این رویداد بزرگ بین المللی جهان اسلام جای دارد برخی از مسئولان کمیته های مختلف ستاد اربعین برای اطلاع رسانی به مردم برای انجام برنامه ریزی و سفر به عتبات عالیات اهتمام بیشتری در برقراری ارتباط با رسانه ها از خود نشان دهند.

منبع: ایرنا
کد خبر 1494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha