سپاه در حقیقت پاسدار غدیر است

تولیت آستان قدس رضوی سپاه را پاسدار غدیر دانست و بر اهمیت حفظ شتاب علمی و فناورانه این نیرو تأکید کرد.

به گزارش عتبه نیوز،حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه پاسداران که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد مقدس برگزار شد، انقلاب اسلامی را مصداق تحقق و عینیت بخشیدن به غدیر در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: جریان پاک و نورانی سپاه پاسداران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون خوش درخشیده و از امتحانات مختلف سربلند بیرون آمده است.
وی فداکاری، شهادت طلبی و حضور به هنگام در میدان را از ویژگی‌های سپاه پاسداران برشمرد و عنوان کرد: ولایتمداری از ویژگی‌های بارز و عنایات الهی به سپاه پاسداران بوده، به طوریکه سپاه در حقیقت پاسدار غدیر است و سربازی انقلاب، اسلام و ولایت را با مجاهدت‌های خویش در صحنه‌های مختلف و با خون خود به اثبات رسانده است.
تولیت آستان قدس رضوی سپاه را بازوی توانمند انقلاب و نظام اسلامی خواند و با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناورانه این نیرو، نسبت به اهمیت ادامه‌ی حفظ شتاب علمی سپاه تأکید و خاطرنشان کرد: علم و دانش تأثیر غیرقابل انکاری در ایجاد اقتدار دارد، لذا برای کسب هرچه بیشتر پیشرفت‌های علمی و فناورانه باید طمع ورزید و به وضعیت موجود نباید قانع بود.
وی گفت: اگرچه سپاه پیشرفت‌ها و دستاوردهای اعجاب انگیزی در حوزه ‎های علمی و توانمندی‌های دفاعی و نظامی داشته است، اما به وضعیت موجود نباید بسنده کرد و هیچگاه تحول‌گرایی، تحول آفرینی و تلاش برای پیشرفت نباید در سپاه متوقف شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود عدم ورود سپاه پاسداران به مسائل جناحی و جریانات سیاسی را به عنوان یک اصل و دستورالعمل تخطی ناپذیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل مطرح و اظهار کرد: وظیفه سپاه دفاع از کیان اسلام، انقلاب، ملت و استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی است و کسی که می‌خواهد از این مقدسات دفاع کند باید فوق جناح بندی‌های سیاسی باشد و نباید خود را به جریانات و گروه‌های سیاسی محدود و کوچک سازد.
وی همچنین نسبت به اهمیت سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید و عنوان کرد: هر کدام از ما باید خود را مخاطب اصلی مقام معظم رهبری بدانیم، ما باید ابتدا خود را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و بعد این رهنمودها، هشدارها و نقشه‌ راه‌های معظم له را به جامعه منتقل کنیم؛ همچنین نباید با فرمایشات رهبری گزینشی برخورد و آن‌ها را درجه بندی کرد.
تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت جهاد تبیین، نفوذ، پرهیز از زخارف دنیوی، دشمن شناسی و رعایت اخلاق تأکید و ابراز کرد: مردم سرمایه اصلی نظام مقدس اسلامی هستند، از این رو مردم باید احساس کنند که سپاه پاسداران دوستدار و خادم آنهاست.

کد خبر 1580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha