خروج همه زائران ایرانی از عربستان تا سوم مرداد

سرپرست حجاج ایرانی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده همه حجاج کشورمان تا سوم مرداد به میهن اسلامی بازمی گردند.

سرپرست حجاج ایرانی که عصرجمعه (۲۳ تیر) در محفل انس و معرفت در جمع زائران ایرانی در هتل منی الذهبی سخن میگفت، زائران را به استفاده حداکثری از روزهایی که درمکه باقی خواهند ماند فراخواند و گفت: زمانی که به ایران بازگردید پشیمانی فایده‌ای ندارد و غم و اندوه استفاده نکردن از این سفر معنوی راه به جایی نخواهد برد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرزمین مکه یادگار خلیل الرحمان است، به حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک» اشاره کرد و گفت: خداوند به رسول الله (ص) که هدف و انگیزه آفرینش هستی است می‌فرماید که از حضرت ابراهیم پیروی کن.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه وقتی به حضرت یونس فشار آمد از منطقه ماموریتش خارج شد، افزود: هرچه فشار بر ابراهیم خلیل الرحمان بیشتر شد و خداوند از او هر امتحانی گرفت قبول شد. 

وی اضافه کرد: اساس حج از حضرت ابراهیم است و پیامبر اکرم حج را با چارچوب هایش تبیین و بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب همگان را به تفکر درباره سیره رفتاری حضرت ابراهیم و فرزندش حضرت اسماعیل فراخواند و دستور خدا به حضرت ابراهیم و فرزندش برای طهارت مسجد الحرام را یادآور شد وگفت: ما باید از این دو بزرگوار درس بگیریم و توجه داشته باشیم هرنوع پاکی شایسته این خانه الهی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بنا براحادیث و منابع تاریخی، هاجرو حضرت اسماعیل و شماری از انبیاء درحجر اسماعیل و اطراف کعبه مدفون اند، به زائران توصیه کرد که برای فرزندان خود در کنار کعبه دعا کنند و از خدا بخواهند که آن‌ها را در بحران‌های آخرالزمانی حفظ کند.

وی گفت: حضرت ابراهیم برای نسل و ذریه خود کنار کعبه دعا کرد و پیامبر اکرم نیز می‌فرماید: من دعای مستجاب جدم حضرت ابراهیم هستم. 

وی به برخی از فرازهای زیارتنامه حضرت اسماعیل اشاره کرد و گفت: اولین نکته این است که ما به آن کسی سلام می‌کنیم که خداوند به او فضیلت داد و با انگشتان کوچکش زمزم جوشان شد. آبی که حضرت محمد (ص) بعنوان سوغاتی می‌پذیرفت.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه درنتیجه صبوری و تحمل حضرت اسمعیل خداوند به آن حضرت پاداش داد گفت: حضرت اسمعیل درجواب پدرش که می‌خواهد سر او را ببرد بدون هیچ وقفه‌ای می‌خواهد که دستور خدا را اجرا کند واز این امتحان سخت الهی پدر و پسر سربلند بیرون آمدند.

پیش از سخنان سرپرست حجاج ایران حاج علیرضا عتیق زاده از قاریان برجسته کشورمان با توجه به فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه سالروز نزول سوره انسان در شان اهل بیت (علیهم السلام) آیاتی از این سوره را با نوایی دلنشین تلاوت کرد که مورد استقبال زائران قرار گرفت و در پایان نیز حاج حمید رمضانپور از ذاکران اهل بیت به نوحه خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.

گفتنی است پیرو استقبال و درخواست شماری از زائران ایرانی که همچنان درمکه حضور دارند برگزاری محافل انس و معرفت که تا روز پنج شنبه برنامه ریزی شده بود تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha