آماده سازی موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س)در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مانند سال‌های گذشته در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

به گزارش عتبه نیوز، هادی محمودنژاد، رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و مدیر موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰ در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: هرچند میزبان این مراسم عظیم کشور و مردم عزیز عراق می باشند لکن موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مانند سال‌های گذشته در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه همچون سال‌های گذشته خدمات رفاهی و فرهنگی و خدماتی برای رفاه حال زائران اربعین حسینی برنامه ریزی شده است، افزود: اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم دعا و عزاداری، اسکان و اطعام زائران، شست‌وشوی لباس، ارائه خدمات درمانی، تعمیر کیف، کفش، عینک، چرخ و کالسکه، خدمات خیاطی، ایستگاه‌های صلواتی، اینترنت رایگان، ارتباط رسانه‌ای،‌ تماس اینترنتی، پخت و توزیع کیک و نان، پخش آب معدنی و اهدای بسته‌های فرهنگی بخشی از خدمات موکب حرم مطهر بانوی کرامت خواهد بود.

مدیر موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری ویژه برنامه های عزاداری در موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، ابراز کرد: با توجه به جایگاه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که حرم یک بانو است خدمات ویژه بانوان در این موکب در اولویت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ازماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای برپایی موکب آغاز شده و خادمان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مقدمات موکب هستند، افزود: تیم‌های فنی مهندسی موکب حرم مطهر بانوی کرامت هم اکنون در کشور عراق مستقر هستند و خادمان بخش‌های فضاسازی و تدارکات نیز به تدریج اعزام خواهند شد.

محمودنژاد با اشاره به مردمی بودن موکب آستان مقدس از آمادگی جهت دریافت نذورات و مشارکت در برپایی موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین حسینی، گفت: افرادی که قصد مشارکت ریالی و ارزی و یا هدایای غیرنقدی دارند می توانند با مراجعه به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر در برپایی هرچه با شکوه تر موکب مشارکت کنند و در این ثواب عظیم شریک باشند.

وی با توجه به پیش بینی افزایش حضور زائران اربعین و استقبال بیش از پیش مردم از خدمات ارائه شده در این موکب، خاطرنشان کرد: تدابیر ویژه ای در حال اتخاذ و برنامه ریزی است تا بتوانیم با توجه به گرمای شدید هوا خدمات موکب را گسترش دهیم و زائران بیشتری را پذیرا باشیم و ان شاءالله این حرکت عظیم زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را مهیا نماید.

کد خبر 1765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha