۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت با آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر دوری از اسراف و بهره‌گیری از فرصت معنوی حج فرمودند: فرصت حج، فرصتی طلایی است که تکرار آن بسیار دشوار است، لذا باید در آن اماکن مقدسه در پی چیزی باشند که در غیر آنجا یافت نمی‌شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه لازم است روحانیون کاروان‌ها برای حجّاج وقت بگذارند، فرمودند: روحانیون نسبت به حجّاج مسئولیت سنگینی دارند و باید بر اعمال و مناسک و حتی قرائت حمد و سوره‌ی آنها نظارت داشته باشند و چنانچه ایرادی دارند، اصلاح نمایند.
ایشان به لزوم پوشش مناسب زائران اشاره کرده و فرمودند: پوشش زائران ایرانی باید درخور شأن و جایگاه یک ایرانی مسلمان باشد.
معظم له با تأکید بر دوری از اسراف و بهره‌گیری از فرصت معنوی حج فرمودند: فرصت حج، فرصتی طلایی است که تکرار آن بسیار دشوار است، لذا باید در آن اماکن مقدسه در پی چیزی باشند که در غیر آنجا یافت نمی‌شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: در میان حجّاج، برخی افراد هستند که تمکّن مالی یا بدنی ضعیفی دارند که مسئولین و دیگر حجّاج محترم باید در حد توان خود نسبت به این گونه افراد نیز دست گیری و مساعدت نمایند.

منبع: سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی
کد خبر 182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha