عراق در ایام اربعین پذیرای ۵ میلیون زائر خارجی خواهد بود

کاروان های زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام حرکت خود را به سمت عتبات عالیات در عراق برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از داخل و خارج این کشور آغاز کرده اند.

به گزارش عتبه نیوز ، عراقی های ساکن بصره در حالی فعالیت های زیارت اربعین را آغاز کرده اند که کاروان های زائران با پای پیاده از جنوبی ترین نقطه عراق به سمت حرم امام حسین (ع) به راه افتاده اند. همچنین زائران بسیاری از شهرها و مناطق مختلف عراق به ویژه از مناطق دور از شهر مقدس کربلا به سمت حرم حسینی (ع) در حرکتند.

در سطح مقامات رسمی، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی تامین امنیت سفر اربعین، گفت که عراق خود را برای استقبال از پنج میلیون زائر از خارج از کشور آماده کرده است.

وی با بیان اینکه بغداد از روز نوزدهم این ماه یک طرح امنیتی و خدماتی را آماده کرده است، افزود: پنج استان برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین تجهیز و آماده شده اند.

از خارج از عراق نیز حرکت کاروان های زائران به سمت شهر مقدس کربلا آغاز شده است. این زائران با پای پیاده از کشور کویت و برخی کشورهای عربی دیگر در حال حرکت به سمت شهر مقدس کربلا هستند و قرار است طی چند روز آینده وارد خاک عراق شوند.

در ایران نیز طبق اعلام مقامات، میلیون‌ها نفر در حال آماده‌ شدن برای شرکت در مراسم اربعین هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی هستند. به همین منظور موکب‌ های خدماتی در جاده‌ها و نزدیک گذرگاه‌های مرزی با عراق اسقرار یافته اند.

انتظار می‌رود چندین میلیون نفر از ایران در این مراسم شرکت کنند. در همین راستا استان خوزستان شاهد راه اندازی اولین کاروان عاشقان امام حسین علیه السلام بود و هزاران نفر از مردان و زنان و کودکان با پای پیاده از شهر اهواز به سمت کربلای معلا حرکت کردند.

منبع: شبکه العالم
کد خبر 1854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha