خدمت به زائران عبوری اربعین در ۴ موکب خادمیاران همدانی

مدیرکانون‌های خدمت استان همدان از خدمت‌رسانی خادمیاران این استان در ۴ موکب مسیر اربعین در محورهای همدان و ملایر خبر داد.

محمد حیدری در گفتگوی خبری با اشاره به اقدامات مختلفی که در این بازه زمانی برای پذیرایی از زائران چهلم سید و سالار شهیدان توسط خادمیاران استان همدان صورت گرفته است، اظهارکرد: ما در استان همدان به سبب عبور بخش زیادی از زائران حسینی کشور از استان‌های خراسان، تهران، سمنان، مازندران، اصفهان و... تدابیر ویژه‌ای را برای میزبانی اندیشیدیم که در همین راستا ۴ موکب در مسیرهای منتهی به عبور این زائران تدارک دیده شده است.
وی با بیان این که همدان مسیر رسیدن به ۳ مرز مهم مهران، خسروی و باشماق برای زائران اربعین است، ادامه داد: این زائران برای شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین یا از مسیر ملایر به نهاوند و یا از مسیر قزوین و ساوه از همدان عبور می‌کنند که باید میزبانی شایسته‌ای را آن ها انجام دهیم.
مدیرکانون‌های خدمت استان همدان با اشاره به فعالیت ۲ موکب در ورودی و خروجی شهرستان همدان برای پذیرایی از زائران اربعین، اضافه کرد: موکب فعال در ورودی این شهرستان در محل روستای امزاجرد بوده و موکب راه اندازی شده در خروجی همدان نیز در مسیر روستای یکن‌آباد میزبان زائران روز چهلم امام حسین(ع) است.  
وی افزود: همچنین یک موکب در مسیر ملایر در روستای زنگنه و یک موکب مستقل نیز در خروجی شهرستان ملایر آماده خدمت‎‌رسانی به زائران اربعین امسال است.
حیدری با بیان این که از ابتدای آغاز به کار موکب های استان همدان تاکنون روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ وعده غذای گرم بین زائران در مسیر زیارت توزیع شده است، گفت: با توجه به خیل عظیم زائران امسال، در روزهای منتهی به اربعین حسینی این حجم خدمت رسانی به افزون بر ۱۰ هزار وعده غذایی در روز نیز خواهد رسید.
وی متذکرشد: افزون بر وعده‌های غذایی، بخش زیادی از خدمت‌رسانی خادمان اربعین به توزیع میان وعده بین زائران اختصاص دارد که این حجم نیز ۴۰ هزار وعده در روز به احتمال زیاد در روزهای آینده به بیش از ۱۰۰ هزار وعده خواهد رسید.
مدیرکانون‌های خدمت استان همدان با بیان این که یکی از مهم ترین مشکلات امسال موکب های این استان تامین آب آشامیدنی برای زائران است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ هزار بطری آب آشامیدنی از سوی آستان قدس رضوی برای توزیع بین زائران اختصاص یافته است.

کد خبر 2004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha