مجاهدان در غربت میهمان حرم حضرت غریب الغربا(ع)

آیین هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش عتبه نیوز، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، در این مراسم که عصر روز شنبه اول مهرماه در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی سید عیسی طباطبایی اشاره کرد و گفت:این شخصیت بزرگوار خدمات بسیاری را برای اسلام و انقلاب ارائه داده است اما ناشناخته ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان با بیان اینکه سید عیسی ابعاد مختلف شخصیتی فراوانی دارد، ابراز کرد: وی نقش موثری در ارتباط با حزب الله، مقاومت و همچنین فلسطین ایفا کرد.

وی در ادامه به نقش سید عیسی در نجف، جماران و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: وجه مشترک این سه نقطه تعهد و تقوا، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، پیوند با قرآن،پیروی از ولایت فقیه، عشق به امام، همچنین‌ثبات قدم در مسیر و بدون فراز و نشیب بود.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، دیگر ویژگی سید عیسی طباطبایی را اینگونه توصیف کرد: سرتاسر زندگی او ذکر و یاد خدا و دعا بود، او هر ۵ روز یک جز قرآن را تلاوت می کرد و برخی از ایام خاص در روز کل قرآن را ختم می‌کرد.

وی شاخص اصلی سید عیسی در ارتباطات و تشکل ها را امام راحل(ره) ذکر کرد و گفت: سید عیسی حلقه وصل امام با روحانیون لبنان و همچنین وی محور اصلی ارسال وجوهات به دفتر امام از لبنان بود. در واقع صندوق بیت المال که به لطف امام‌خمینی(ره) و همت سید عیسی شکل گرفت گره گشای بسیاری از مردم‌ لبنان بود.

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: سید عیسی موسس بنیاد شهید در لبنان بود که به گفته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در جریان مقاومت نقش کلیدی ایفا کرده است. 

وی به خدمات سید عیسی در حوزه سلامت و درمان اشاره و تصریح کرد: وی بیمارستان رسور اعظم(ص) در لبنان احیا کرد و این بیمارستان به لحاظ مدیریت خدمات و تجهیزات رتبه نخست را در مجمع لبنان کسب کرد.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، خاطر نشان کرد: ابتکارات تلاشهای شبانه روزی و اخلاص سید عیسی در تمامی عرصه ها نقش سرمایه سازی را برای انقلاب و مقاومت ایفا کرده است.

اهمیت مقاومت و نقش آن در شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی

 دبیر کل هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت نیز در ادامه این مراسم به اهمیت مقاومت و نقش آن در شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه هفت سال در استان سمنان باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و در دوره هفتم پیشنهاد شد تا هشتمین اجلاس در کنار امام هشتم(ع) برگزار شود. 

 سردار محمد تهرانی مقدم تصریح کرد: در دیداری که آیت‌الله کشمیری با سیدحسن نصرالله داشت، عنوان کردند آینده مقاومت به جایی می‌رسد که به تمدن بزرگ اسلامی نزدیک خواهید شد. مقاومت جبهه به جبهه و پله پله تا تمدن بزرگ اسلامی پیش خواهد رفت تا ظهور امام زمان(عج) و حکومت ایشان بر جهان محقق شود. تا جایی که سخن رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تحقق یابد.

کد خبر 2245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha