بازدید گروه جامعه حسینی استرالیا از بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی

گروه جامعه حسینی ویکتوریا از کشور استرالیا در بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی حضور یافته و از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز آشنا شدند.

به گزارش عتبه نیوز، این مراسم ظهر سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه با حضور احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‎های اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و معرفی فعالیت‌های شاخض و آثار علمی و پژوهشی این مرکز برگزار شد.
استاد غلامرضا جلالی مدیر گروه انساب و مفاخر بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن خیر مقدم و خوشامد به این گروه گفت: مشهد شهر همه زائران از تمامی کشورهاست.
وی گفت: فلسفه اجتماعی حرکت انسان به سمت خدا دارای ۴ جریان است، نخست حرکت از خلق به سمت خدا، دومین حرکت با خدا در خدا، حرکت دیگر از خدا به خلق و حرکت آخر حرکت خدا با خداست. در واقع ما در این سیر از کثرت به وحدت می‌رسیم که این حرکت تمدن‌ساز است.
این پژوهشگر ادامه داد: بنابراین انسانی که فهم روشنی از کثرت و وحدت نداشته باشد قدرت تمدن‌سازی ندارد، ما همواره با کثرت سروکار داریم و این کثرت‌ها هستند که مسیر ما را مشخص می‌کنند اما راه‌های بیشماری پیش روی ما قرار می گیرد و این مشکل ماست و از همین رو به یک پیشوا نیاز داریم زیرا امام قائل به حل تضادهاست. 
استاد جلالی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت رضا(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند: انسان با حاکمیت عدالت و اجرای احسان می‌تواند به نعمت‌های الهی دست یابد. 
وی خاطر نشان کرد: ما امام رضا(ع) را انیس النفوس و امام مهربانی‌ها می‌دانیم و محبت ایشان به طبیعت، حیوانات، انسان ها، اربابان ادیان و فرقه‌های دیگر به قدری است که نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم تمدن بسازیم باید چگونه عمل کنیم.
این پژوهشگر با بیان اینکه نقش امام رضا(ع) در تمدن‌سازی مهرورزی به همگان است، تصریح کرد: مهرورزی امام موجب شد جامعه شیعه به هم نزدیک شوند و همان گونه که حضرت در مرو به گفت وگو با سایر ادیان می‌پرداختند و به همه احترام می‌گذاشتند شیعیان نیز به هم احترام می‌گذارند و کنگره‌ها و همایش‌هایی با حضور رهبران ادیان برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز به تاسی از این ویژگی حضرت رضا(ع) با همه بزرگان و خانواده شهدای ادیان مختلف دیدار دارند و این علاقه همگان به رفتار ایشان موجب شده است که کشور ایران به عنوان الگوی سایر کشورها شناخته شود و مردم آموخته‌اند که به هم احترام بگذارند و این سرآغاز تمدن اسلامی است.
جلالی ادامه داد: ار همه ادیان در جنگ تحمیلی حضور داشتند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند که این مهم در تاریخ دیدنی است و این حقایق اگر برای سایر ملت ها روشن شود متوجه می‌شوند چه تمدنی در حال شکل‌گیری است.

کد خبر 2247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha