دسترسی به کتاب‌های چاپی به ۱۸ زبان دنیا با موضوع پیامبراکرم(ص) در کتابخانه حرم رضوی

بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب‌ چاپی به ۱۸ زبان دنیا با موضوع پیامبراکرم(ص) در تالارهای کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مهدی صادقی حصار مدیر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همزمان با هفته وحدت در گفت‌وگوی خبری در این خصوص اظهار کرد: علاوه بر بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب چاپی، ۴۶ پایان‌نامه و ۱۸۵ منبع دیداری و شنیداری نیز در محورهای موضوعی همچون زندگی‌نامه، سیره و سخنان حضرت محمد مصطفی(ص) در این کتابخانه وجود دارد. 
 

نگهداری کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف
همچنین وی با اشاره به نگهداری منابع چاپی به ۹۲ زبان زنده دنیا(به غیر از فارسی و عربی) در تالار کتاب‌های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در این میان مجموعه‌ای از کتاب‌های چاپی به ۱۶ زبان دنیا (بجز فارسی و عربی) با موضوع پیامبر اکرم(ص) در این تالار در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
صادقی ادامه داد: این ۱۶ زبان دنیا شامل آلبانیایی، آلمانی، اردو، اسپانیولی، انگلیسی، ایتالیایی، بلغاری، بوسنیایی، پرتغالی، تاجیکی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، چینی، روسی، رومانیایی و فرانسه می‌شود. 
 

وجود ترجمه‌های قرآن به ۷۹ زبان دنیا
مدیر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که تعداد ترجمه‌های قرآن موجود در تالار کتاب‌های خارجی این کتابخانه نیز به ۷۹ زبان خارجی می‌رسد، گفت: از جمله این زبان‌ها می‌توان به دانمارکی، بلغاری، ویتنامی، تانزانیایی، آلمانی، اسپانیولی، چینی و... اشاره کرد. 
وی با بیان این‌که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی پذیرای اهل کتاب و کتابخوانی است، افزود: محققان می‌توانند در طول سال به صورت شبانه‌روزی از خدمات این کتابخانه در تالار محققان و همچنین کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام(گوهرشاد سابق) در حرم مطهر استفاده کنند. 
صادقی ادامه داد: سایر کتاب‌دوستان نیز در طول هفته حتی روزهای تعطیل می‌توانند از خدمات تالارهای مطالعه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از ساعت ۷ تا ۲۲ بهره‌مند شوند. تالار کتاب‌های خارجی این کتابخانه واقع در طبقه همکف آن نیز از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰(پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰) آماده میزبانی از مراجعان است.  
شایان ذکر است، مجموعه‌ای از منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز از طریق پایگاه موضوعی «پیامبر اعظم(ص)» در وب‌سایت کتابخانه دیجیتال این سازمان به نشانی: «https://digital.aqr.ir»، در دسترس کاربران قرار دارد.

کد خبر 2316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha