فراخوان پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) منتشر شد

فراخوان پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با موضوع «اندیشه تمدنی امام رضا(ع)؛ عدالت برای همه ظلم برای هیچ کس» از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش عتبه نیوز، هدف از کنگره جهانی امام رضا(ع)، گردهم آمدن اندیشه‌های کانونی ذیل اندیشه توحید محور و عدالت گستر امام رضا(ع) برای استقرار حقیقت الهی به جای سلطه‌گری‌های شیطانی است و ایجاد مفاهمه و همگرایی در خصوص مفاهیم عام از جمله عدالت ،حقیقت ،کرامت تبعیض، ظلم، منازعه و حل منازعه دستور کار اصلی کنگره به شمار می‌رود.

همچنین انتظار می‌رود اشتراک تجربه زیسته ملتها در سطح سیاست‌سازی و کنشگری درک بهتری از هنجارسازی و نظام مند ظلم و تبعیض در جهان معاصر ایجاد کند که مقدمه همبستگی جهانی برای مقاومت در برابر فساد و بحران هویت و تحقق عدالت فراگیر خواهد بود.

موضوعات اصلی کنگره

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) موضوعات مختلفی را ذیل اندیشه تمدنی امام رضا (ع) در استقرار عدالت جهان شمول و مبارزه با انواع ظلم و تبعیض مورد نظر قرار خواهد داد.

نخستین موضوع ماهیت و نگاه هستی شناختی توحیدی به حقیقت عقلانیت و علم در مسیر استقرار عدالت جهان شمول، موشوع دیگر مصادیق عینی و راهبردهای تقویت عدالت توحیدگرایانه در زندگی روزمره انسان موحد و در سطوح ملی و فراملی و سومین موضوع استقرار عدالت مبتنی بر مدارا و احترام با تقویت فرصتهای همبستگی اجتماعی و دینی و انطباق پذیری فرهنگی در سطح ملی و فراملی است.

همچنین شناخت مکانیسم‌های هنجارسازی و اشکال تبعیض ظلم و نفرت و اقدامات مناسب برای تقابل با آن و تکوین فرهنگ مقاومت برای استقرار عدالت و حقیقت با مرور تجربه‌های موفق و ناکام در جهان و پیوند آن با جهاد برای دفع ظلم و تبعیض اجتماعی از دیگر موضوعات این دوره از کنگره است.

از دیگر موضوعات می‌توان به استخراج تدبیر رضوی جهت حل مسائل فکری و اجتماعی نوپدید مانند پوچ گرایی، تکثرگرایی و نسبیت‌گرایی معنازدایی و بحران هویت بحران ناپایداری نهاد خانواده و ترسیم افقهای آینده و شناسایی ظرفیتها و موانع پیشرو در توسعه و تحکیم عدالت و حقیقت با توجه به ویژگی های زمینه ای و زمان مکان محور و راهبردهای مداخله مطلوب در حمایت از تحقق آن اشاره کرد.

نویسندگان می‌توانند چکیده گسترده ،مقاله ۵۰۰-۷۵۰ کلمه را در فرمت ورد و نه پی دی اف با فونت B Nazanin ، سایز ۱۴ و متشکل از عنوان مقاله واژگان کلیدی و مشخصات کامل نویسنده در وبگاه کنگره ثبت نمایند.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. علاقمندان برای ارسال چکیده مقالات تا ۲۲ دی ۱۴۰۲فرصت دارند و چکیده مقالات دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ داوری خواهد شد.

زمان ارسال متن کامل مقالات ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شده است و داوری این مقالات نیز در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ انجام می‌شود.ارائه دهندگان مقالات و مشارکت کنندگان طبق اطلاعات وبگاه کنگره هزینه ثبت‌نام را می‌پردازند. تعداد معدودی بورسیه به مقالات نوآورانه و برگزیده کمیته علمی کنگره اختصاص خواهد یافت.از علاقمندان دعوت می‌شود برای اطلاعات بیشتر به وبگاه گنگره به آدرس https://gcir.imamreza.ac.ir/fa مراجعه فرمایند. همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس پست الکترونیک geir@imamreza.ac.ir مکاتبه نمایند.

کد خبر 2473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha