آشنایی رایزن فرهنگی ایران در عراق با ظرفیت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی

با همکاری معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن حضور در شهر مشهد مقدس با ظرفیت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی آشنا شد.

معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی در گفت وگوی خبری، به جزئیات این بازدید اشاره کرد و گفت: در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی و هماهنگی نهادهای فعال بین‌الملل با دانشگاه‌ها و ظرفیت‌ها و مراکز فعال در آستان قدس رضوی برای کنشگری موثر در عرصه بین‌الملل، معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق دعوت کرد تا ضمن حضور در شهر مشهد مقدس با ظرفیت‌های بین المللی آستان قدس رضوی برای تعامل و ایجاد ظرفیت در کشور عراق آشنا شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری ادامه داد: در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین اباذری، رایزن جمهوری اسلامی ایران در عراق به همراه دکتر نجفی مسئول علمی رایزن جمهوری اسلامی ایران در عراق به شهر مشهد سفر کردند و در جلساتی که طراحی شده بود در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و بیمارستان رضوی حاضر شدند و از ظرفیت های این مراکز مطلع شدند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور فعالین بین‌المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، مباحثی همچون جذب دانشجویان خارجی و شرایط اخذ مجوز توسط رایزن تشریح شد. همچنین رشته‌ها، ظرفیت‌ها، بسترها و نقاط قوت این دانشگاه برای جذب دانشجو تبیین شد.
معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی تصریح کرد: در ادامه این جلسه نیز پیرامون تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت های بین المللی بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: در جلسه دیگری که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور مرتضی رجوعی ریاست و مسئولین بین‌الملل این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبیین فعالیت‌های حوزه بین‌الملل این دانشگاه برای رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، ظرفیت های پذیرش دانشجوی خارجی برای وی تشریح شد.
حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری افزود:همچنین با توجه به اینکه دانشگاه امام رضا(ع) در گذشته نیز جذب دانشجوی خارجی داشته است برای تداوم فعالیت در عرصه جذب دانشجوی نکاتی بیان و مقرر شد ظرفیت‌های مورد بحث و مجوزهای لازم برای تداوم جذب دانشجویان خارجی توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق مورد بررسی قرار گیرد و نیز مجوزها  برای جذب پیگیری شود.
معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی بیان کرد: در جلسه دیگری که در بیمارستان رضوی تدارک دیده شده بود، موضوع زائر سلامت به تبادل نظر گذاشته شد، حجت الاسلام اباذری شرایط گسترش بحث دیپلماسی و زائر سلامت را بیان کرد و بر حذف واسطه‌هایی که ممکن است برای جذب زائر سلامت آسیب زا باشد اشاره کرد.
وی تصریح کرد: رئیس بیمارستان رضوی نیز در این جلسه به جاذبه‌های این بیمارستان برای گردشگران خارجی و آماری از حضور آنان در این بیمارستان اشاره کرد.
به گفته وی در این جلسات راهکارهای تبادل ارتباطات  و ایجاد ارتباط موثر بین رایزن و معاونت بین الملل به بحث وگفت وگو گذاشته شد و قرار شد این فضا و ارتباطات ادامه داشته باشد.

کد خبر 2547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha